Pregled bibliografske jedinice broj: 343974
Primjena metode tržišne košarice u rješavanju problema razmještaja robe u supermarketu
Primjena metode tržišne košarice u rješavanju problema razmještaja robe u supermarketu // Poslovna inteligencija - Studije slučajeva iz hrvatske prakse / Panian, Željko (ur.).
Zagreb: Narodne novine, 2007. str. 217-235
CROSBI ID: 343974 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena metode tržišne košarice u rješavanju problema razmještaja robe u supermarketu
(Applying the method of market basket in solving the problem of product placement in a supermarket)
Autori
Pejić Bach, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Poslovna inteligencija - Studije slučajeva iz hrvatske prakse
Urednik/ci
Panian, Željko
Izdavač
Narodne novine
Grad
Zagreb
Godina
2007
Raspon stranica
217-235
ISBN
978-953-234-085-3
Ključne riječi
Studija slučaja, trgovina, razmještaj robe, tržišna košarica, rudarenje podataka
(Case study, retail, product placement, market basket, data mining)
Sažetak
Rudarenje podataka je nova metodika kojom se otkrivaju vrijedni podaci u bazama podataka poduzeća. Metoda se naziva rudarenjem podataka, jer se u velikim količinama podataka traže informacije koje „ vrijede zlata“ . Najbolje se uči iz iskustva, te su prije petnaest godina isprva znanstvenici, a kasnije i menadžeri shvatili da su transakcijske baze podataka bogat izvor znanja kojim se može poboljšati poslovanje poduzeća. Postalo je jasno da poduzeća imaju mnoštvo podataka, ali malo informacija i znanja o mnogim aspektima svojega poslovanja. Rudarenje podataka može biti vrlo korisno u maloprodaji, pogotovo ako poduzeće ima program nagrađivanja lojalnosti kupaca (engl. Loyalty Program), kojim se prikupljaju podaci o demografskim karakteristikama i aktivnostima kupaca. Maloprodajno poduzeće može na temelju bivših kupovina otkriti koje su skupine kupaca najprofitabilnije te usmjeriti marketinšku kampanju samo na taj uski segment čime se smanjuju troškovi i povećava lojalnost najprofitabilnijih klijenata. Također, moguće je pronaći optimalne načine razmještaja proizvoda u prostoru prodavaonice, čime se povećava promet i vjerojatnost kupnje najprofitabilnijih skupina proizvoda. Neprijeporno je da maloprodajna poduzeća uglavnom imaju već ustaljene načine za donošenje navedenih odluka. Novost u rudarenju podataka je ta što na temelju podataka iz prošlosti i sofisticiranih metoda to isto radi s većom uspješnosti. Cilj ove studije slučaja jest pokazati da se primjenom tehnika rudarenja već postojeći podaci u maloprodajnim poduzećima mogu koristiti za donošenje kvalitetnijih odluka, čime se poboljšava poslovni rezultat. Kako bi se ostvario cilj studije, pokazat će se način na koji je korištena metoda tržišne košarice u jednom hrvatskom maloprodajnom poduzeću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0362980-2484 - Sustavi za upravljanje informacijama, procesima i znanjem (Bosilj Vukšić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
067-1521781-2485 - Inteligentni sustavi kontrolinga, financija i računovodstva digitalnog poduzeća (Peić-Bach, Mirjana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Profili:
Mirjana Pejić Bach
(autor)