Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 343974

Primjena metode tržišne košarice u rješavanju problema razmještaja robe u supermarketu


Pejić Bach, Mirjana
Primjena metode tržišne košarice u rješavanju problema razmještaja robe u supermarketu // Poslovna inteligencija - Studije slučajeva iz hrvatske prakse / Panian, Željko (ur.).
Zagreb: Narodne novine, 2007. str. 217-235


CROSBI ID: 343974 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena metode tržišne košarice u rješavanju problema razmještaja robe u supermarketu
(Applying the method of market basket in solving the problem of product placement in a supermarket)

Autori
Pejić Bach, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Poslovna inteligencija - Studije slučajeva iz hrvatske prakse

Urednik/ci
Panian, Željko

Izdavač
Narodne novine

Grad
Zagreb

Godina
2007

Raspon stranica
217-235

ISBN
978-953-234-085-3

Ključne riječi
Studija slučaja, trgovina, razmještaj robe, tržišna košarica, rudarenje podataka
(Case study, retail, product placement, market basket, data mining)

Sažetak
Rudarenje podataka je nova metodika kojom se otkrivaju vrijedni podaci u bazama podataka poduzeća. Metoda se naziva rudarenjem podataka, jer se u velikim količinama podataka traže informacije koje „ vrijede zlata“ . Najbolje se uči iz iskustva, te su prije petnaest godina isprva znanstvenici, a kasnije i menadžeri shvatili da su transakcijske baze podataka bogat izvor znanja kojim se može poboljšati poslovanje poduzeća. Postalo je jasno da poduzeća imaju mnoštvo podataka, ali malo informacija i znanja o mnogim aspektima svojega poslovanja. Rudarenje podataka može biti vrlo korisno u maloprodaji, pogotovo ako poduzeće ima program nagrađivanja lojalnosti kupaca (engl. Loyalty Program), kojim se prikupljaju podaci o demografskim karakteristikama i aktivnostima kupaca. Maloprodajno poduzeće može na temelju bivših kupovina otkriti koje su skupine kupaca najprofitabilnije te usmjeriti marketinšku kampanju samo na taj uski segment čime se smanjuju troškovi i povećava lojalnost najprofitabilnijih klijenata. Također, moguće je pronaći optimalne načine razmještaja proizvoda u prostoru prodavaonice, čime se povećava promet i vjerojatnost kupnje najprofitabilnijih skupina proizvoda. Neprijeporno je da maloprodajna poduzeća uglavnom imaju već ustaljene načine za donošenje navedenih odluka. Novost u rudarenju podataka je ta što na temelju podataka iz prošlosti i sofisticiranih metoda to isto radi s većom uspješnosti. Cilj ove studije slučaja jest pokazati da se primjenom tehnika rudarenja već postojeći podaci u maloprodajnim poduzećima mogu koristiti za donošenje kvalitetnijih odluka, čime se poboljšava poslovni rezultat. Kako bi se ostvario cilj studije, pokazat će se način na koji je korištena metoda tržišne košarice u jednom hrvatskom maloprodajnom poduzeću.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
067-0362980-2484 - Sustavi za upravljanje informacijama, procesima i znanjem (Bosilj Vukšić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
067-1521781-2485 - Inteligentni sustavi kontrolinga, financija i računovodstva digitalnog poduzeća (Peić-Bach, Mirjana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mirjana Pejić Bach (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pejić Bach, Mirjana
Primjena metode tržišne košarice u rješavanju problema razmještaja robe u supermarketu // Poslovna inteligencija - Studije slučajeva iz hrvatske prakse / Panian, Željko (ur.).
Zagreb: Narodne novine, 2007. str. 217-235
Pejić Bach, M. (2007) Primjena metode tržišne košarice u rješavanju problema razmještaja robe u supermarketu. U: Panian, Ž. (ur.) Poslovna inteligencija - Studije slučajeva iz hrvatske prakse. Zagreb, Narodne novine, str. 217-235.
@inbook{inbook, author = {Peji\'{c} Bach, Mirjana}, editor = {Panian, \v{Z}.}, year = {2007}, pages = {217-235}, keywords = {Studija slu\v{c}aja, trgovina, razmje\v{s}taj robe, tr\v{z}i\v{s}na ko\v{s}arica, rudarenje podataka}, isbn = {978-953-234-085-3}, title = {Primjena metode tr\v{z}i\v{s}ne ko\v{s}arice u rje\v{s}avanju problema razmje\v{s}taja robe u supermarketu}, keyword = {Studija slu\v{c}aja, trgovina, razmje\v{s}taj robe, tr\v{z}i\v{s}na ko\v{s}arica, rudarenje podataka}, publisher = {Narodne novine}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Peji\'{c} Bach, Mirjana}, editor = {Panian, \v{Z}.}, year = {2007}, pages = {217-235}, keywords = {Case study, retail, product placement, market basket, data mining}, isbn = {978-953-234-085-3}, title = {Applying the method of market basket in solving the problem of product placement in a supermarket}, keyword = {Case study, retail, product placement, market basket, data mining}, publisher = {Narodne novine}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font