Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 343643

Vitezov stih između interpretacije i interferencije


Hranjec, Stjepan
Vitezov stih između interpretacije i interferencije // Dijete i jezik danas
Osijek, Hrvatska, 2007. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 343643 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vitezov stih između interpretacije i interferencije
(Vitez's Verse Between Interpretation and Interference)

Autori
Hranjec, Stjepan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Dijete i jezik danas / - , 2007

Skup
Dijete i tekst

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.11.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
razina brojilička; razina zagonetalačka; razina bajkovna; jezični ludizam
(the level of nursery rythme; the levl of riddle; the level of fairy tale; linguistic ludism)

Sažetak
Interferencijski proces između usmene i pisane književnosti potvrđen je u višestoljetnom hrvatskom književnom kontinuitetu a osobito je važan kad je riječ o dječjoj, pisanoj i usmenoj književnosti. Najzorniji primjer nam je Grigor Vitez te se u književnoj interpretaciji njegovih stihova i u gradnji njegove poetika činjenica čini nezaobilaznom. Polazeći od Vitezova programatskoga članka Djetinjstvo i poezija spomenuti se odnos može promatrati u tri modela, tri razine. Jedna je brojilička razina koja naglašava Vitezovo nasljedovanje ritmizirane igre i nonsens, druga je zagonetalačka koja podrazumijeva igru smislom, značenjem, a treća bajkovna (bajkovita) koja pretpostavlja nasljedovanje ali i prevladavanje usmenog oblika na planu strukture. Sva tri modela – a njima nikako nisu obuhvaćeni svi interpolacijski odnosi – nezaobilazni su u interpretaciji djela Grigora Viteza.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270674-0723 - Dječja i usmena književnost u interferenciji (Zalar, Diana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Stjepan Hranjec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hranjec, Stjepan
Vitezov stih između interpretacije i interferencije // Dijete i jezik danas
Osijek, Hrvatska, 2007. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Hranjec, S. (2007) Vitezov stih između interpretacije i interferencije. U: Dijete i jezik danas.
@article{article, author = {Hranjec, Stjepan}, year = {2007}, keywords = {razina brojili\v{c}ka, razina zagonetala\v{c}ka, razina bajkovna, jezi\v{c}ni ludizam}, title = {Vitezov stih izme\dju interpretacije i interferencije}, keyword = {razina brojili\v{c}ka, razina zagonetala\v{c}ka, razina bajkovna, jezi\v{c}ni ludizam}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hranjec, Stjepan}, year = {2007}, keywords = {the level of nursery rythme, the levl of riddle, the level of fairy tale, linguistic ludism}, title = {Vitez's Verse Between Interpretation and Interference}, keyword = {the level of nursery rythme, the levl of riddle, the level of fairy tale, linguistic ludism}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font