Pregled bibliografske jedinice broj: 343570
Analiza programa hrvatskoga jezika za niže razrede talijanske osnovne škole i talijanskoga jezika za niže razrede hrvatske osnovne škole
Analiza programa hrvatskoga jezika za niže razrede talijanske osnovne škole i talijanskoga jezika za niže razrede hrvatske osnovne škole // Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini I.: prikazi, problemi, putokazi / Kovačević, Melita ; Pavličević-Franić, Dunja (ur.).
Jasrebarsko : Zagreb: Naklada Slap, 2002. str. 40-47
CROSBI ID: 343570 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza programa hrvatskoga jezika za niže razrede talijanske osnovne škole i talijanskoga jezika za niže razrede hrvatske osnovne škole
(The Analysis of the Croatian Language Teaching Curriculum in Lower Grades of the Italian Elementary School and the analysis of the Italian Language Curriculum in Lower Grades of the Croatian Elementary School)
Autori
Benjak, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini I.: prikazi, problemi, putokazi
Urednik/ci
Kovačević, Melita ; Pavličević-Franić, Dunja
Izdavač
Naklada Slap
Grad
Jasrebarsko : Zagreb
Godina
2002
Raspon stranica
40-47
ISBN
953-191-209-2
Ključne riječi
višejezična i višekulturna sredina, nastavni program, bilingvizam, interkulturalizam
(Naknadno)
Sažetak
Područje Grada Novigrada pripada onim jedinicama lokalne samouprave s područja Istarske županije u kojoj je službena upotreba hrvatskoga i talijanskoga jezika ravnopravna. Na temelju Statuta Grada talijanski se jezik, kao jezik društvene sredine, poučava u osnovnoj školi s hrvatskim nastavnim jezikom i hrvatski jezik u osnovnoj školi s talijanskim nastavnim jezikom neprekinuto od 1946. godine. Nastava hrvatskog jezika u novigradskoj talijanskoj školi provodi se na temelju Nastavnog plana i programa za osnovnu školu (1999), koji je namijenjen svim osnovnim školama u Hrvatskoj. Talijanski se jezik u hrvatskoj školi poučava na temelju Posebnih programa učenja stranih jezika i klasičnih jezika (1999). Analiza programa je pokazala: a) današnja praksa u ostvarivanju i provođenju nastavnih programa za odgoj i obrazovanje djece u višejezičnim i višekulturnim sredinama ne uvažava dvojezičnu situaciju u kojoj djeca žive ; b) nastava materinskoga jezika nije prilagođena stupnju jezičnoga razvoja dvojezičnoga djeteta ; c) u programima je u potpunosti izostao konfrontativno-kontrastivni pristup u nastavi jezika ; d) ne uvažava se utjecaj što ga bilingvizam ima na emocionalni razvoj ličnosti, e) daleko smo od inerkulturalnog odgojno-obrazovnog modela ; f) sadašnje programiranje nastave i učenja jezika ne polazi od didaktičke posebnosti, koja proizlazi iz specifičnosti dvojezične sredine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija