Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 343554

Učenikov hrvatski u kontekstu književne interpolacije


Hranjec, Stjepan
Učenikov hrvatski u kontekstu književne interpolacije // Prvi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskog jezika 1
Zadar, Hrvatska, 2007. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 343554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učenikov hrvatski u kontekstu književne interpolacije
(Student's Croatian in the Context of Literary Interpolation)

Autori
Hranjec, Stjepan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Prvi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskog jezika 1 / - , 2007

Skup
Prvi specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskog jezika 1

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.10.2007. - 27.10.2007

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
gramatička norma; stilistička norma; etnomentalitet; poetika usmene književnosti; izvedbeni kontekst
(gramatical norm; stylistic norm; etnic menatlity; poetics oral literature; performance context)

Sažetak
U višestoljetnom trajanju usmene i pisane književnosti dolazilo je do njihova preplitanja, interpoliranja. Proces je mahom jednosmjeran, od usmene k pisanoj jer je usmena kronološki starija te njen poetički sustav umnogome predleži pisanom. Interpolireanje jednog sustava u drugi osobito je naglašeno u dječjoj književnosti zbog razmjerno jednostavne strukture oba sustava, sklonosti jezičnoj igri te motivsko-tematskoj sličnosti. Uočavanje interferencije ujedno je prigoda za usavršavanje učenikove pismenosti. Naime, učenikova pismenost ne podrazumijeva samo gramatičko-pravopisnu razinu nego i stilsku - pismenost je i stilska kategorija. Susretom s međuprožimanjem dva stilska ostvaraja učenik upoznaje leksik i poetike obje književnosti te na tom procesu gradi svoj pisani, govorni i scenski izraz. Konkretni modeli interpolacije pokazani su u radu na nizu primjera, preuzetih iz osnovnoškolskih čitanaka za više razrde osnovne škole, sastavljenih prema novom nastavnom planu i programu (HNOS-u).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270674-0723 - Dječja i usmena književnost u interferenciji (Zalar, Diana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Stjepan Hranjec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hranjec, Stjepan
Učenikov hrvatski u kontekstu književne interpolacije // Prvi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskog jezika 1
Zadar, Hrvatska, 2007. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Hranjec, S. (2007) Učenikov hrvatski u kontekstu književne interpolacije. U: Prvi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskog jezika 1.
@article{article, author = {Hranjec, Stjepan}, year = {2007}, keywords = {gramati\v{c}ka norma, stilisti\v{c}ka norma, etnomentalitet, poetika usmene knji\v{z}evnosti, izvedbeni kontekst}, title = {U\v{c}enikov hrvatski u kontekstu knji\v{z}evne interpolacije}, keyword = {gramati\v{c}ka norma, stilisti\v{c}ka norma, etnomentalitet, poetika usmene knji\v{z}evnosti, izvedbeni kontekst}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hranjec, Stjepan}, year = {2007}, keywords = {gramatical norm, stylistic norm, etnic menatlity, poetics oral literature, performance context}, title = {Student's Croatian in the Context of Literary Interpolation}, keyword = {gramatical norm, stylistic norm, etnic menatlity, poetics oral literature, performance context}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font