Pregled bibliografske jedinice broj: 343554
Učenikov hrvatski u kontekstu književne interpolacije
Učenikov hrvatski u kontekstu književne interpolacije // Prvi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskog jezika 1
Zadar, Hrvatska, 2007. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 343554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenikov hrvatski u kontekstu književne interpolacije
(Student's Croatian in the Context of Literary Interpolation)
Autori
Hranjec, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prvi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskog jezika 1
/ - , 2007
Skup
Prvi specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskog jezika 1
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.10.2007. - 27.10.2007
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
gramatička norma; stilistička norma; etnomentalitet; poetika usmene književnosti; izvedbeni kontekst
(gramatical norm; stylistic norm; etnic menatlity; poetics oral literature; performance context)
Sažetak
U višestoljetnom trajanju usmene i pisane književnosti dolazilo je do njihova preplitanja, interpoliranja. Proces je mahom jednosmjeran, od usmene k pisanoj jer je usmena kronološki starija te njen poetički sustav umnogome predleži pisanom. Interpolireanje jednog sustava u drugi osobito je naglašeno u dječjoj književnosti zbog razmjerno jednostavne strukture oba sustava, sklonosti jezičnoj igri te motivsko-tematskoj sličnosti. Uočavanje interferencije ujedno je prigoda za usavršavanje učenikove pismenosti. Naime, učenikova pismenost ne podrazumijeva samo gramatičko-pravopisnu razinu nego i stilsku - pismenost je i stilska kategorija. Susretom s međuprožimanjem dva stilska ostvaraja učenik upoznaje leksik i poetike obje književnosti te na tom procesu gradi svoj pisani, govorni i scenski izraz. Konkretni modeli interpolacije pokazani su u radu na nizu primjera, preuzetih iz osnovnoškolskih čitanaka za više razrde osnovne škole, sastavljenih prema novom nastavnom planu i programu (HNOS-u).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0723 - Dječja i usmena književnost u interferenciji (Zalar, Diana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Stjepan Hranjec
(autor)