Pregled bibliografske jedinice broj: 343450
Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika
Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika // Dijete i jezik danas / Blažeka, Đuro (ur.).
Čakovec : Osijek: Odsjek u Čakovcu Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 27-48 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 343450 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika
(Developing intercultural competence in primary FL teaching in Croatian primary school)
Autori
Andraka, Marija ; Petravić Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas
/ Blažeka, Đuro - Čakovec : Osijek : Odsjek u Čakovcu Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007, 27-48
ISBN
978-953-6965-07-6
Skup
Zavičajnost u nastavi hrvatskog jezika Interkulturalnost u nastavi stranih jezika
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 25.11.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
interkulturalna kompetencija; obrazovni dokumenti; udžbenici; osnovna škola
(intercultural competence; educational documents; textbooks; primary education)
Sažetak
S obzirom na suvremena društvena, gospodarska i kulturna kretanja u Europi i svijetu koje karakterizira rastuća mobilnosti pojedinaca i skupina, porast broja multikulturnih zajednica i intenzivni kontakti s pripadnicima drugih kultura, interkulturalna se kompetencija smatra jednim od bitnih ciljeva nastave stranih jezika, i to kako iz perspektive teorije nastave stranih jezika tako i u okviru jezične politike primjerice Vijeća Europe. Jednu od bitnih komponenti te kompetencije predstavlja razvoj svijesti, stavova i spoznajnog instrumentarija koji omogućuju jezični i kulturni kontakt obilježen otvorenošću prema stranome temeljen na toleranciji, lišen predrasuda ili barem svjestan njihova postojanja. Pritom polazište tvori uviđanje uloge vlastite kulture u kontaktu sa stranom kulturom. Pažljivim odabirom metodoloških opcija razvoj tog kognitivno-afektivnog i odgojnog segmenta interkulturalne kompetencije u školskoj je nastavi stranih jezika moguć već od rane školske dobi te su ga stoga autorice Hrvatskog nacionalnog standarda za engleski i za njemački jezik uzele u obzir već od prvog razreda osnovne škole. U tom smislu valja upozoriti na neophodnost edukacije studentica i studenata te učiteljica i učitelja stranih jezika kako bi stekle/i i/ili proširili teoretska i praktična znanja glede razvoja interkulturalne kompetencije učenica i učenika dječje dobi. Istovremeno je od velike važnosti promišljeno uključenje odgovarajućih didaktičkih rješenja u osnovnoškolske udžbenike i druge nastavne materijale.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271168-0726 - Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika (Petravić, Ana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb