Pregled bibliografske jedinice broj: 343297
Usmena književnost u hrvatskim osnovnoškolskim čitankama viših razreda
Usmena književnost u hrvatskim osnovnoškolskim čitankama viših razreda // Metodika, 9 (2008), 17; 296-309 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 343297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usmena književnost u hrvatskim osnovnoškolskim čitankama viših razreda
(Oral Literature in the Croatian Primary School Textbooks in Higher Grades)
Autori
Kos-Lajtman, Andrijana
Izvornik
Metodika (1332-7879) 9
(2008), 17;
296-309
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
usmena i pisana književnost; procesi interferencije; čitanke; funkcije interferencije
(oral and written literature; processes of interference; textbooks; functions of interference)
Sažetak
U radu se istražuje status usmene hrvatske književnosti u našim osnovnoškolskim čitankama viših razreda, na dvije temeljne razine – na razini "čistih" narodnih tekstova te na razini tekstova pisane književnosti koji uspostavljaju specifične interferencijske procese s usmenom književnošću. Kod tekstova narodne književnosti utvrđivali smo brojnost te kakva im je žanrovska i dijalektalna pripadnost. Kod tekstova pisane književnosti s evidentnim procesima interferencije, osim brojnosti, nastojali smo utvrditi u čemu se sastoje dodiri te, osobito, koja ime je funkcija. Pri tome smo se rukovodili okvirnom raspodjelom koja razlikuje šest najčešćih funkcija interferencije. Među zaključcima do kojih je istraživanje dovelo ističe se uvid u nedovoljnu disperzivnost spomenutih funkcija u našim čitankama, osobito što se tiče relativno slabe zastupljenosti one vrste tekstova koji zahvaljujući interferiranju usmenih i pisanih poetičkih modela postižu ludizam te tzv. novu bajkovitost, dvije recepcijski najatraktivnije funkcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0723 - Dječja i usmena književnost u interferenciji (Zalar, Diana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Andrijana Kos-Lajtman
(autor)