Pregled bibliografske jedinice broj: 343132
Od Karoline do Severine. Lica i naličja Karoline Riječke
Od Karoline do Severine. Lica i naličja Karoline Riječke // Riječki filološki dani 7 – Kazališna Rijeka. Suvremena filološka misao / Srdoč-Konestra, Ines ; Vranić, Silvana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 123-136 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 343132 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od Karoline do Severine. Lica i naličja Karoline Riječke
(From Karolina to Severina: Various faces of Karolina Riječka)
Autori
Petranović, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Riječki filološki dani 7 – Kazališna Rijeka. Suvremena filološka misao
/ Srdoč-Konestra, Ines ; Vranić, Silvana - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008, 123-136
ISBN
978-953-6104-64-2
Skup
Riječki filološki dani 7 – Kazališna Rijeka. Suvremena filološka misao
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 16.11.2006. - 18.11.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Hrvatsko narodno kazalište u Rijeci; hrvatsko kazalište; Drago Gervais; Karolina Riječka
(Croatian National Theatre in Rijeka; Croatian theatre; Drago Gervais; Karolina Riječka)
Sažetak
U radu se razmatraju četiri uprizorenja dramskoga teksta Drage Gervaisa Karolina Riječka (1952. u režiji Ferde Delaka, 1964. u režiji Vlade Vukmirovića, 1981. u režiji Vlade Štefančića te 2003. u režiji Laryja Zappije) na sceni Hrvatskoga narodnoga kazališta u Rijeci. Rekonstruira se scenska slika spomenutih uprizorenja i problematizira njihova recepcija u kazališnoj kritici i javnosti, kako bi se utvrdilo koje je sve preobrazbe i tumačenja taj povijesni i književni lik doživio na riječkoj sceni te na koje se načine kazalište u danom povijesnom trenutku postavljalo prema toj temi. Analiza pokazuje kako su se uspjeh i sudbina Karoline Riječke u Rijeci mijenjali ovisno o interpretativnim pristupima povijesnome liku i događaju, o odabiru žanrovskoga modela te o scenskoj usklađenosti predstave s duhom vremena u kojem se prikazivala. Budući da su različiti dramsko-kazališni pristupi građi u književnoj i kazališnoj sredini izazivali polemike najrazličitijih vrsta, od nešto starijih prigovora na račun izvrtanja povijesnih činjenica do novijih prosvjeda protiv tzv. estradizacije suvremenoga kazališta i kulture uopće, uvid u četiri Karoline dovodi i da zanimljivih spoznaja o mijenama u riječkome, ali i širem hrvatskome, kazališnome životu u rasponu od punih pola stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
0101357
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Martina Petranović
(autor)