Pregled bibliografske jedinice broj: 343034
Komunikacijski pristup nastavi hrvatskoga jezika ili hajde da se i mi jednom okoristimo već otkrivenom toplom vodom
Komunikacijski pristup nastavi hrvatskoga jezika ili hajde da se i mi jednom okoristimo već otkrivenom toplom vodom // Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika / Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela (ur.).
Zagreb: Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2007. str. 50-64
CROSBI ID: 343034 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijski pristup nastavi hrvatskoga jezika ili hajde da se i mi jednom okoristimo već otkrivenom toplom vodom
(Communicative approach to teaching Croatian, or let us, for once, not have to reinvent the wheel)
Autori
Vilke, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika
Urednik/ci
Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela
Izdavač
Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)
Grad
Zagreb
Godina
2007
Raspon stranica
50-64
ISBN
978-953-191-344-7
Ključne riječi
komunikacijska kompetencija; nastavni program; kognitivne sposobnosti učenika
(communicative approach; curriculum; cognitive characteristics of the learner)
Sažetak
U članku se iznosi kratak povijesni pregled geneze pojma komunikacijska kompetencija. Propituju se uzroci nezadovoljavajućeg stupnja komunikacijske kompetencije kod naših učenika. Prema mišljenju autorice njih treba tražiti u nedovoljnoj prilagođenosti nastavnih programa kognitivnim sposobnostima učenika u određenim fazama njihova razvoja iz koje neprilagođenosti proizlazi čitav niz problema. U reformiranoj školi najveću bi pozornost trebalo posvetiti vrlo obzirnom uvođenju učenika iz zavičajnog u standardni hrvatski jezik, odgoditi eksplicitno poučavanje gramatike do dobi učenika kad su oni kognitivno spremni za taj apstraktni sustav i podizati svijest o štetnosti poplave tuđica koje prodiru u naš jezik pretežno pod utjecajem engleskog. U članku se nudi osvrt na kurikulum materinskog jezika koji je prihvaćen u školama Novog Zelanda i s pomoću kojeg se postižu vrlo dobri rezultati upravo u razvoju komunikacijske kompetencije učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0988 - Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika (Mihaljević-Djigunović, Jelena, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb