Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 343034

Komunikacijski pristup nastavi hrvatskoga jezika ili hajde da se i mi jednom okoristimo već otkrivenom toplom vodom


Vilke, Mirjana
Komunikacijski pristup nastavi hrvatskoga jezika ili hajde da se i mi jednom okoristimo već otkrivenom toplom vodom // Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika / Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela (ur.).
Zagreb: Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2007. str. 50-64


CROSBI ID: 343034 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komunikacijski pristup nastavi hrvatskoga jezika ili hajde da se i mi jednom okoristimo već otkrivenom toplom vodom
(Communicative approach to teaching Croatian, or let us, for once, not have to reinvent the wheel)

Autori
Vilke, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika

Urednik/ci
Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela

Izdavač
Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)

Grad
Zagreb

Godina
2007

Raspon stranica
50-64

ISBN
978-953-191-344-7

Ključne riječi
komunikacijska kompetencija; nastavni program; kognitivne sposobnosti učenika
(communicative approach; curriculum; cognitive characteristics of the learner)

Sažetak
U članku se iznosi kratak povijesni pregled geneze pojma komunikacijska kompetencija. Propituju se uzroci nezadovoljavajućeg stupnja komunikacijske kompetencije kod naših učenika. Prema mišljenju autorice njih treba tražiti u nedovoljnoj prilagođenosti nastavnih programa kognitivnim sposobnostima učenika u određenim fazama njihova razvoja iz koje neprilagođenosti proizlazi čitav niz problema. U reformiranoj školi najveću bi pozornost trebalo posvetiti vrlo obzirnom uvođenju učenika iz zavičajnog u standardni hrvatski jezik, odgoditi eksplicitno poučavanje gramatike do dobi učenika kad su oni kognitivno spremni za taj apstraktni sustav i podizati svijest o štetnosti poplave tuđica koje prodiru u naš jezik pretežno pod utjecajem engleskog. U članku se nudi osvrt na kurikulum materinskog jezika koji je prihvaćen u školama Novog Zelanda i s pomoću kojeg se postižu vrlo dobri rezultati upravo u razvoju komunikacijske kompetencije učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301001-0988 - Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika (Mihaljević-Djigunović, Jelena, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Vilke, Mirjana
Komunikacijski pristup nastavi hrvatskoga jezika ili hajde da se i mi jednom okoristimo već otkrivenom toplom vodom // Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika / Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela (ur.).
Zagreb: Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2007. str. 50-64
Vilke, M. (2007) Komunikacijski pristup nastavi hrvatskoga jezika ili hajde da se i mi jednom okoristimo već otkrivenom toplom vodom. U: Češi, M. & Barbaroša-Šikić, M. (ur.) Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika. Zagreb, Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), str. 50-64.
@inbook{inbook, author = {Vilke, Mirjana}, year = {2007}, pages = {50-64}, keywords = {komunikacijska kompetencija, nastavni program, kognitivne sposobnosti u\v{c}enika}, isbn = {978-953-191-344-7}, title = {Komunikacijski pristup nastavi hrvatskoga jezika ili hajde da se i mi jednom okoristimo ve\'{c} otkrivenom toplom vodom}, keyword = {komunikacijska kompetencija, nastavni program, kognitivne sposobnosti u\v{c}enika}, publisher = {Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Vilke, Mirjana}, year = {2007}, pages = {50-64}, keywords = {communicative approach, curriculum, cognitive characteristics of the learner}, isbn = {978-953-191-344-7}, title = {Communicative approach to teaching Croatian, or let us, for once, not have to reinvent the wheel}, keyword = {communicative approach, curriculum, cognitive characteristics of the learner}, publisher = {Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font