Pregled bibliografske jedinice broj: 34250
Paradoks odgoja
Paradoks odgoja. Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada, 1996 (monografija)
CROSBI ID: 34250 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Paradoks odgoja
(Paradox of education)
Autori
Bratanić, Marija
Ostali urednici
Šikić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Hrvatska sveučilišna naklada
Grad
Zagreb
Godina
1996
Stranica
158
ISBN
953-169-110 X
Ključne riječi
odgoj; paradoks
(education; paradox)
Sažetak
U prvom dijelu knjige autorica probleme odgoja sagledava s makrorazine, da bi u drugom dijelu pristupila problemima odgoja na mikrorazini. Prema mehanicističkoj paradigmi odgoj je određen svjesnom djelatnošću, što rezultira da je sve unaprijed određeno i uzročno uvjetovano. Na mikrorazini stvarnost odgoja suočava se s paradoksima. Odgoj kao svjesna djelatnost na mikrorazini ovisi o interaktivnim i komunikativnim vezama i odnosima koji su dinamični, promjenjivi i nestalni, o nesvjesnim procesima koji se interpoliraju i remete utjecaj svjesnih i namjernih procesa, što dovodi do paradoksa. Autorica se zalaže za holistički pristup u proučavanju odgoja u kontekstu međuljudskog odnosa. Zalaže se za otkrivanje paradoksa u odgojnim situacijama. Knjiga je namijenjena studentima i nastavnicima nastavničkih studija, ali korisno može poslužiti i svakom roditelju koji želi biti uspješniji odgojitelj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija