Pregled bibliografske jedinice broj: 342122
Utjecaj čestotnosti fonema/grafema č, ć, dž, đ na ovladavanje hrvatskom pravopisnom normom
Utjecaj čestotnosti fonema/grafema č, ć, dž, đ na ovladavanje hrvatskom pravopisnom normom // Odgojne znanosti, 12 (2010), 1; 215-227 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 342122 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj čestotnosti fonema/grafema č, ć, dž, đ na ovladavanje hrvatskom pravopisnom normom
(The Influence of the Frequency of Phonemes/Graphemes č, ć, dž, đ on the Mastering of Croatian Ortography)
Autori
Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko ; Bekavac, Božo
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 12
(2010), 1;
215-227
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
učestalost pojavljivanja fonema/grafema; Hrvatski nacionalni korpus; najčešća odstupanja prilikom pisanja grafema u hrvatskome standardnom jeziku; nove metode i postupci poučavanja
(the frequency of occurrence of phonemes/graphemes; Croatian National Corpus; the most common orthographic deviations from the norm of the standard Croatian language; new methods and procedures ih teaching)
Sažetak
U istraživanju se navode dosadašnja utvrđivanja učestalosti pojavljivanja fonema/grafema u hrvatskome standardnom jeziku, a zatim se prikazuje postupak utvrđivanja njihove učestalosti uz pomoć suvremene računalnojezikoslovne metodologije. Učestalost pojavljivanja fonema/grafema utvrđuje se na jednomilijunskom korpusu oblikovanom tako da strukturom odražava omjere određene u Hrvatskome nacionalnom korpusu (HNK). Obrađeni korpus čine suvremeni tekstovi od kojih je 60% tekstova iz jednog dnevnika, 35% proznih tekstova i 5% tekstova iz jednog tjednika. Nakon određivanja učestalosti pojavljivanja fonema/grafema u hrvatskome jeziku određuju se najčešća odstupanja prilikom pisanja grafema u hrvatskome standardnom jeziku, na temelju osnovnoškolskih i srednjoškolskih učeničkih školskih zadaća. Na temelju utvrđenih odstupanja u učeničkim školskim zadaćama te podataka o učestalosti pojavljivanja fonema/grafema u hrvatskome jeziku, predlažu se nove metode i postupci u poučavanju pravopisnih pravila koji bi mogli pridonijeti boljem ovladavanju hrvatske pravopisne norme.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI