Pregled bibliografske jedinice broj: 341853
Kultura odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta odgojno obrazovne prakse
Kultura odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta odgojno obrazovne prakse // Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti, Znanstvena monografija, / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 753-761
CROSBI ID: 341853 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta odgojno obrazovne prakse
(Culture of educational institutions and quality of educational practice)
Autori
Vujčić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti, Znanstvena monografija,
Urednik/ci
Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2007
Raspon stranica
753-761
ISBN
978-953-99167-1-6
Ključne riječi
Kultura ; kultura odgojno-obrazovne ustanove ; kvaliteta ; učitelj
(culture ; Culture of educational institutions ; quality ; teacher)
Sažetak
Kulturu odgojno-obrazovne ustanove određujemo kao izraz zajedničkih, temeljnih postavki, uvjerenja, učitelja, učenika, ravnatelja, karakterističnih za djelovanje odgojno- obrazovne ustanove. Prepoznaje se po međusobnim odnosima ljudi, njihovom zajedničkom radu, upravljanju ustanovom, organizacijskom i fizičkom okruženju te stupnju usmjerenosti na učenje i istraživanje. O odgojno-obrazovnoj ustanovi raspravljamo kao o jednoj organizaciji, a o kulturi kao svojstvu organizacije kojem se njezini članovi trebaju prilagođavati u procesu stalne evolucije. Pritom ističemo da mijenjanje kulture odgojno- obrazovne ustanove, ne znači samo promjenu organizacijskih, tj. strukturalnih dimenzija u ustanovi, nego još više zahtijeva promjenu načina razmišljanja učitelja, tj. podizanje kvalitete njihova razumijevanja odgojno- obrazovnog procesa. Sukladno sukonstruktivističkom shvaćanju u određenju kulture odgojno – obrazovne ustanove, apostrofira se potreba izravnog istraživanja, razumijevanja, komuniciranja i zajedničkog učenja svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-2271694-1326 - OSTVARIVANJE ORGANIZACIJE KOJA UČI U OBRAZOVANJU UČITELJA I ODGAJATELJA (Krstović, Jasna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Lidija Vujičić
(autor)