Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 341726

Uloga metakognitivnih vjerovanja, automatskih misli za vrijeme učenja i ispitne anksioznosti u akademskom uspjehu studenatica i studenata


Živčić-Bećirević, Ivanka; Juretić, Jasminka; Miljević, Mirjana
Uloga metakognitivnih vjerovanja, automatskih misli za vrijeme učenja i ispitne anksioznosti u akademskom uspjehu studenatica i studenata // 15. godišnja konferencija psihologa "Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija -kroz interdisciplinarnost" - Knjiga sažetaka / Lopižić, Josip (ur.).
Jasrebarsko : Zagreb: Naklada Slap, 2007. str. 110-111 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 341726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga metakognitivnih vjerovanja, automatskih misli za vrijeme učenja i ispitne anksioznosti u akademskom uspjehu studenatica i studenata
(The role of metacognitive believes, automatic thoughts during studying and test anxiety in academic achievement of students)

Autori
Živčić-Bećirević, Ivanka ; Juretić, Jasminka ; Miljević, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
15. godišnja konferencija psihologa "Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija -kroz interdisciplinarnost" - Knjiga sažetaka / Lopižić, Josip - Jasrebarsko : Zagreb : Naklada Slap, 2007, 110-111

Skup
15. godišnja konferencija psihologa "Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija -kroz interdisciplinarnost"

Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 14.11.2007. - 17.11.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
metakognitivna vjerovanja; automatske misli; ispitna anksioznost
(metacognitive believes; automatic thoughts; test anxiety)

Sažetak
Pojam metakognicija obuhvaća znanja, procese i strategije kojima pojedinac prati, procjenjuje i kontrolira vlastite misli. Novija istraživanja primarno su usmjerena na ispitivanje uloge metakognitivnih vjerovanja u nastanku i održavanju emocionalnih poremećaja, pa se tako usmjeravaju i na suočavanje pojedinca sa specifičnim situacijama, kao što je ispit. Jedan od ciljeva ispitivanja bio je utvrditi strukturu Upitnika metakognitivnih vjerovanja na uzorku naših studenata, te provjeriti spolne razlike u metakognitivnim vjerovanjima, ispitnoj anksioznosti, automatskim mislima za vrijeme učenja i reakcijama na akademski neuspjeh. Budući da istraživanja potvrđuju povezanost metakognitivnih vjerovanja i ispitne anksioznosti, zanimalo nas je i koliki je doprinos ovih varijabli, pored automatskih misli za vrijeme učenja i polaganja ispita, uspjehu na studiju. Ispitano je 440 studenata različitih fakulteta i godina studija, 301 djevojka i 139 mladića. Primijenjen je Upitnik metakognitivnih vjerovanja (Metacognitions Questionnaire, Cartwright-Hatton i Wells, 1997), Upitnik automatskih misli za vrijeme učenja i polaganja ispita (Živčić, 2003) i Spielbergerov upitnik ispitne anksioznosti (Arambašić, Lugomer i Vizek-Vidović, 1989). Upitnik metakognitivnih vjerovanja rezultirao je s 4 od originalno 5 faktora. Originalno dva faktora (vjerovanja o kognitivnoj kompetentnosti i vjerovanja o nemogućnosti kontrole i opasnosti od zabrinutosti) rezultirala su jednim faktorom, dok su se ostala četiri faktora potvrdila, a to su: kognitivna samosvjesnost, vjerovanja o mogućim negativnim posljedicama zabrinutosti, te pozitivna vjerovanja o korisnosti brige. Djevojke su, za razliku od mladića, akademski uspješnije i zadovoljnije svojim uspjehom, te više uče nakon neuspjeha. Roditelji različito reagiraju na neuspjeh studenata, djevojke više tješe, a mladiće češće kritiziraju. Mladići imaju izraženija vjerovanja o mogućim negativnim posljedicama zabrinutosti i kognitivnu samosvjesnost. Metakognitivna vjerovanja (kognitivna samosvjesnost) i emocionalna komponenta ispitne anksioznosti značajan su pozitivan prediktor uspjeha na studiju, samo kod djevojaka, ali ne kod mladića, dok je kognitivna komponenta ispitne anksioznosti negativan prediktor, također samo kod djevojaka. Zanimljivo je da su samo reakcije roditelja na akademski neuspjeh, a ne i osobne reakcije, značajan negativan prediktor uspjeha na studiju, i to kod djevojaka kritiziranje, a kod mladića raspravljanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Živčić-Bećirević, Ivanka; Juretić, Jasminka; Miljević, Mirjana
Uloga metakognitivnih vjerovanja, automatskih misli za vrijeme učenja i ispitne anksioznosti u akademskom uspjehu studenatica i studenata // 15. godišnja konferencija psihologa "Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija -kroz interdisciplinarnost" - Knjiga sažetaka / Lopižić, Josip (ur.).
Jasrebarsko : Zagreb: Naklada Slap, 2007. str. 110-111 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Živčić-Bećirević, I., Juretić, J. & Miljević, M. (2007) Uloga metakognitivnih vjerovanja, automatskih misli za vrijeme učenja i ispitne anksioznosti u akademskom uspjehu studenatica i studenata. U: Lopižić, J. (ur.)15. godišnja konferencija psihologa "Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija -kroz interdisciplinarnost" - Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {\v{Z}iv\v{c}i\'{c}-Be\'{c}irevi\'{c}, Ivanka and Jureti\'{c}, Jasminka and Miljevi\'{c}, Mirjana}, editor = {Lopi\v{z}i\'{c}, J.}, year = {2007}, pages = {110-111}, keywords = {metakognitivna vjerovanja, automatske misli, ispitna anksioznost}, title = {Uloga metakognitivnih vjerovanja, automatskih misli za vrijeme u\v{c}enja i ispitne anksioznosti u akademskom uspjehu studenatica i studenata}, keyword = {metakognitivna vjerovanja, automatske misli, ispitna anksioznost}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Cavtat, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{Z}iv\v{c}i\'{c}-Be\'{c}irevi\'{c}, Ivanka and Jureti\'{c}, Jasminka and Miljevi\'{c}, Mirjana}, editor = {Lopi\v{z}i\'{c}, J.}, year = {2007}, pages = {110-111}, keywords = {metacognitive believes, automatic thoughts, test anxiety}, title = {The role of metacognitive believes, automatic thoughts during studying and test anxiety in academic achievement of students}, keyword = {metacognitive believes, automatic thoughts, test anxiety}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Cavtat, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font