Pregled bibliografske jedinice broj: 341621
Otvaranje riječkoga Hrvatskoga narodnog kazališta suvremenom hrvatskom dramskom pismu – drame Nine Mitrović i Dore Delbianco
Otvaranje riječkoga Hrvatskoga narodnog kazališta suvremenom hrvatskom dramskom pismu – drame Nine Mitrović i Dore Delbianco // Riječki filološki dani 7 – Kazališna Rijeka. Suvremena filološka misao / Srdoč-Konestra, Ines ; Vranić, Silvana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 137-146 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 341621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Otvaranje riječkoga Hrvatskoga narodnog kazališta suvremenom hrvatskom dramskom pismu – drame Nine Mitrović i Dore Delbianco
(Croatian national theatre in Rijeka opening toward contemporary Croatian drama – plays by Nina Mitrović and Dora Delbianco)
Autori
Ljubić, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Riječki filološki dani 7 – Kazališna Rijeka. Suvremena filološka misao
/ Srdoč-Konestra, Ines ; Vranić, Silvana - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008, 137-146
ISBN
978-953-6104-64-2
Skup
Riječki filološki dani 7 – Kazališna Rijeka. Suvremena filološka misao
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 16.11.2006. - 18.11.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Hrvatsko narodno kazalište u Rijeci; hrvatsko kazalište; suvremena hrvatska drama; Nina Mitrović; Dora Delbianco
(Croatian National Theatre in Rijeka; Croatian theatre; contemporary Croatian drama; Nina Mitrović; Dora Delbianco)
Sažetak
Riječko je Hrvatsko narodno kazališta Ivana pl. Zajca devedesetih godina dvadesetog stoljeća sustavno uvrštavalo na svoj repertoar hrvatske dramske pisce. Uz naslove M. Krleže i R. Marinkovića te komediografa P. Budaka, M. Grgića, kao i domaćega pisca D. Gervaisa, na repertoaru se pojavljuju dramatizacije (Vježbanje života N. Fabria i Vuci M. Cihlara Nehajeva), ali i djela suvremenih pisaca poput M. Gavrana, L. Paljetka te D. Lukića i L. Kaštelan). U devedesetima stasa generacija mladih dramatičara kojima se djela izvode na pozornicama ostalih hrvatskih kazališta, a početkom ovoga desetljeća riječka se scena sve više otvara njihovim djelima. Uz I. Vidića i F. Šovagovića, značajni su repertoarni pomaci učinjeni inscenacijama triju drama mladih hrvatskih dramatičarki, Nine Mitrović (Komšiluk naglavačke, 2003. i Ovaj krevet je prekratak ili samo fragmenti, 2006.) i Dore Delbianco (Prokleti ne idu na Bali, 2004.). Uz sažetu analizu repertoarnih kretanja u riječkom HNK-u s obzirom na suvremenu hrvatsku dramu, rad će se podrobnije pozabaviti trima navedenim dramama dviju autorica. Obje dramatičarke svoje su dramsko pismo provjerile u drugim hrvatskim kazalištima predstavivši se kao pripadnice najmlađe dramatičarske generacije. Analizom njihovih drama i njihova dramskog pisma istaknut će se osnovne poveznice sa suvremenim hrvatskim dramskim opusima, ali će se odrediti i njihove osobitosti. Uvrstivši djela nekolicine suvremenih autora na repertoar, riječko je HNK iskazalo otvorenost i dobru mjeru odvažnosti naručujući pojedine dramske tekstove, ali i brzo reagirajući na pojavljivanje novih naslova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA