Pregled bibliografske jedinice broj: 341214
Dječja književnost između interferencije i recepcije
Dječja književnost između interferencije i recepcije // Učitelj, sv.7 (2007), 7-17 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znastveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 341214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječja književnost između interferencije i recepcije
(Childern's Literature Between Reception and Interference)
Autori
Stjepan Hranjec
Izvornik
Učitelj (1333-1396) Sv.7
(2007);
7-17
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znastveni rad, znanstveni
Ključne riječi
recepcije; interferncija; lokalizacija teksta; estetska motivacija
(reception; interference; lokalization of the text; aesthetic motivacion)
Sažetak
Pisana hrvatska kn jiževnost svjedoči o bogatom uviranju usmene književnosti, što je motivirano poetičkim i ambijentalnim razlozima, ali i porenošenjem višestoljetnoga narodnog iskustva. Interferencijski proces osobito je izražen u dječjoj književnosti, što je moguće pokazati nizom primjera.Međutim, usmeni sloj, poglavito u starijoj dječjoj književnosti, znatno otežava recepciju suvremenih mladih čitatelja koji žive u posve drukčijem društvenom kontekstu. Zato se kao najvažniji zadatak u recepciji te književnosti čini lokalizacija teksta, što pak pretpostavlja interpretatorovu kompetenciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0723 - Dječja i usmena književnost u interferenciji (Zalar, Diana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Stjepan Hranjec
(autor)