Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 341090

IMPULZIVNO KUPOVANJE I MODEL „ VELIKIH PET“ FAKTORA LIČNOSTI


Bratko, Denis; Bandl, Adriana; Bošnjak, Michael
IMPULZIVNO KUPOVANJE I MODEL „ VELIKIH PET“ FAKTORA LIČNOSTI // MARKETING U DRUŠTVU ZNANJA I SUVREMENOJ POSLOVNOJ STVARNOSTI / Grbac, Bruno (ur.).
Rijeka: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2007. str. 414-425


CROSBI ID: 341090 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
IMPULZIVNO KUPOVANJE I MODEL „ VELIKIH PET“ FAKTORA LIČNOSTI
(IMPULSIVE BUYING AND THE BIG FIVE MODEL OF PERSONALITY FACTORS)

Autori
Bratko, Denis ; Bandl, Adriana ; Bošnjak, Michael

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
MARKETING U DRUŠTVU ZNANJA I SUVREMENOJ POSLOVNOJ STVARNOSTI

Urednik/ci
Grbac, Bruno

Izdavač
Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)

Grad
Rijeka

Godina
2007

Raspon stranica
414-425

ISBN
978-953-6148-64-6

Ključne riječi
impulzivno kupovanje, ličnost, velikih pet
(impulsive buying, personality, Big Five)

Sažetak
Ljudsko ponašanje prilikom kupovine nije uvijek racionalno, već ga često pokreću želje, emocije i raspoloženja. Svi takvi neracionalni stilovi kupovanja, praćeni izostankom razmišljanja i prethodne namjere, predstavljaju impulzivno kupovanje. U psihološkoj literaturi se impulzivnost kao konstrukt javlja u brojnim teorijskim pristupima, primjerice u teorijama kognitivnih stilova ili u osobinskim teorijama ličnosti. U ovom istraživanju je kao teorijski okvir odabran model &#8222; velikih pet&#8220; faktora ličnosti (eng. Big Five) koji uključuje faktore ekstraverzije, ugodnosti, savjesnosti, emocionalne stabilnosti i intelekta. Željeli smo ispitati povezanost navedenih temeljnih dimenzija ličnosti i sklonosti impulzivnom kupovanju, odnosno s emocionalnom i kognitivnom komponentom sklonosti impulzivnom kupovanju. Pored toga, cilj nam je bio ispitati povezanost dobi i raspoloživih prihoda s mjerama impulzivnog kupovanja. U istraživanju je sudjelovalo 170 ispitanica starih od 23 do 54 godine (M=35, 13, SD=8, 2). Sve sudionice istraživanja bile su zaposlene, s primanjima u rasponu od 3, 500 do 5, 000 kuna. Sudionice istraživanja su ispunile IPIP-100, upitnik koji mjeri pet faktora ličnosti (ekstraverziju, ugodnost, savjesnost, emocionalnu stabilnost i intelekt), te adaptaciju upitnika za mjerenje sklonosti impulzivnom kupovanju. Preliminarna analiza je pokazala vrlo visoku pouzdanost mjernih instrumenata. Ona je model &#8222; velikih pet&#8220; varirala od .84 do .90, dok je za upitnik sklonosti impulzivnom kupovanju iznosila .88 za kognitivnu komponentu, .89 za emocionalnu komponentu, te .91 za ukupan rezultat. Kognitivna komponenta sklonosti impulzivnom kupovanju bila je povezana s ekstraverzijom 415 i savjesnošću, dok je emocionalna komponenta bila povezana s ekstraverzijom, savjesnošću i emocionalnom stabilnošću. Regresijska analiza pokazala je da faktori modela &#8222; velikih pet&#8220; objašnjavaju 23% ukupnog varijabiliteta sklonosti impulzivnom kupovanju (R=.48 ; F=9.55 ; p< .01). Suprotno očekivanjima, starost sudionica, kao i prihodi, nisu bili povezani sa sklonošću impulzivnom kupovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Bratko, Denis, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Denis Bratko (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Bratko, Denis; Bandl, Adriana; Bošnjak, Michael
IMPULZIVNO KUPOVANJE I MODEL „ VELIKIH PET“ FAKTORA LIČNOSTI // MARKETING U DRUŠTVU ZNANJA I SUVREMENOJ POSLOVNOJ STVARNOSTI / Grbac, Bruno (ur.).
Rijeka: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2007. str. 414-425
Bratko, D., Bandl, A. & Bošnjak, M. (2007) IMPULZIVNO KUPOVANJE I MODEL „ VELIKIH PET“ FAKTORA LIČNOSTI. U: Grbac, B. (ur.) MARKETING U DRUŠTVU ZNANJA I SUVREMENOJ POSLOVNOJ STVARNOSTI. Rijeka, Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), str. 414-425.
@inbook{inbook, author = {Bratko, Denis and Bandl, Adriana and Bo\v{s}njak, Michael}, editor = {Grbac, B.}, year = {2007}, pages = {414-425}, keywords = {impulzivno kupovanje, li\v{c}nost, velikih pet}, isbn = {978-953-6148-64-6}, title = {IMPULZIVNO KUPOVANJE I MODEL and \#8222; VELIKIH PET and \#8220; FAKTORA LI\v{C}NOSTI}, keyword = {impulzivno kupovanje, li\v{c}nost, velikih pet}, publisher = {Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Bratko, Denis and Bandl, Adriana and Bo\v{s}njak, Michael}, editor = {Grbac, B.}, year = {2007}, pages = {414-425}, keywords = {impulsive buying, personality, Big Five}, isbn = {978-953-6148-64-6}, title = {IMPULSIVE BUYING AND THE BIG FIVE MODEL OF PERSONALITY FACTORS}, keyword = {impulsive buying, personality, Big Five}, publisher = {Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font