Pregled bibliografske jedinice broj: 341053
Ludička funkcija interferencije usmenih i pisanih poetičkih modela
Ludička funkcija interferencije usmenih i pisanih poetičkih modela // Riječ, 14 (2008), 4; 170-183 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 341053 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ludička funkcija interferencije usmenih i pisanih poetičkih modela
(Ludic Function of the Interference of Oral and Written Poetic Models)
Autori
Kos-Lajtman, Andrijana
Izvornik
Riječ (1330-917X) 14
(2008), 4;
170-183
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
usmena i pisana književnost; interferencija; ludizam; humor; jezična igra; novobajkovitost; čitanke
(oral and written literature; interference; ludic discourse; humour; wordplay; new fairy tale quality)
Sažetak
Rad je nastao kao nastavak istraživanja odnosa usmene i pisane hrvatske književnosti u našim osnovnoškolskim čitankama viših razreda (u okviru projekta Interferencija usmene i pisane dječje književnosti). Istraživanje je, između ostalog, dovelo do uvida u raznolikost funkcija koje se mogu prepoznati u diskursima nastalim specifičnim dodirima i prožimanjima usmenih i pisanih poetičkih modela. Ovdje se rasvjetljuje najzanimljivija, ali u tekstovima naših čitanki izuzetno slabo zastupljena funkcija spomenutog tipa diskursa, ludička funkcija, interpretiranjem nekoliko primjera književnog ludizma koje možemo pronaći u našim čitankama. S obzirom na to da je ludizam jedna od temeljnih dimenzija djeteta i djetinjstva, ali i bitna dimenzija umjetnosti te čovjeka uopće, nastoji se ukazati na osebujnost upravo ove vrste tekstova – promatramo li ih kao udžbeničko štivo, neizostavni su jer na zanimljiv i humorističan način zrcale elemente poetike usmene književnosti s kojom mlade čitatelje neupitno treba upoznati, dok njihova igriva i homoristična priroda nastavnom realizacijom objedinjuje više različitih intencija – od zabavljačke, estetske, edukativne, terapeutske, do one pragmatičke – intencije pridobivanja mlada recipijenta i motiviranja za potencijalna buduća čitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0723 - Dječja i usmena književnost u interferenciji (Zalar, Diana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Andrijana Kos-Lajtman
(autor)