Pregled bibliografske jedinice broj: 340234
Povezanost perfekcionizma, akademskog postignuća i depresivnosti studenata
Povezanost perfekcionizma, akademskog postignuća i depresivnosti studenata // Socijalna psihijatrija, 35 (2007), 161-168 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 340234 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost perfekcionizma, akademskog postignuća i depresivnosti studenata
(Relationship of perfectionism, academic achievement and depression in university students)
Autori
Jurin, Tanja ; Bratko, Denis ; Lauri Korajlija, Anita
Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 35
(2007);
161-168
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pozitivni perfekcionizam; negativni perfekcionizam; depresija; akademsko postignuće
(positive perfectionism; negative perfectionism; depression; academic achievement)
Sažetak
Najnovija istraživanja perfekcionizma ukazuju na važnost razumijevanja distinkcije pozitivnih od negativnih aspekata perfekcionizma. Ovim istraživanjem pokušali smo ispitati diferencijalnu povezanost perfekcionizma s pozitivnim i negativnim aspektima. U tu je svrhu provedeno korelacijsko istraživanje ne bi li se ispitala povezanost tri dimenzije perfekcionizma (visoki standardi – postavljanje visokih kriterija, diskrepanca – percepcija kako se postavljeni kriteriji ne dosežu i red – urednost i organizacija) s depresivnošću i akademskim uspjehom. 246 studenta Pravnog i Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ispunilo je APS-R skalu perfekcionizma, BDI upitnik depresivnosti te je procijenilo vlastiti uspjeh na četiri mjere akademskog postignuća pri čemu je ispitano i zadovoljstvo sobom kao studentom. Rezultati ukazuju da je postavljanje visokih standarda pozitivno povezano s akademskim uspjehom, a da je dimenzija diskrepance (kao percepcije da se ne uspijevaju zadovoljiti postavljeni kriteriji) negativno povezana s uspjehom na studiju. Osjećaj da se postavljeni ciljevi ne dostižu pokazalo se pozitivno povezano s depresivnošću kod studenata. Iste su se dimenzije perfekcionizma pokazale značajnim prediktorima uspjeha odnosno neuspjeha na studiju dok se značajnim prediktorom depresije pokazala samo dimenzija diskrepanca. Ovi nalazi ukazuju kako perfekcionizam kod studenata ima svoje pozitivne i negativne strane, tj. doprinosi objašnjenju akademskog uspjeha, ali i depresivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301675-1389 - Anksioznost i depresivnost u cjeloživotnoj perspektivi (Jokić-Begić, Nataša, MZOS ) ( CroRIS)
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Bratko, Denis, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- Excerpta Medica