Pregled bibliografske jedinice broj: 340201
Evaluacija predstave "Droga"
Evaluacija predstave "Droga", 2007. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 340201 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija predstave "Droga"
(Evaluation of theatre play "Drug")
Autori
Keresteš, Gordana ; Brković, Irma
Izvornik
Neobjavljen rukopis, Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2007
Ključne riječi
djeca; droga; edukacija; prevencija; kazalište
(children; drugs; education; prevention; theatre)
Sažetak
THEARTO projekt je projekt edukacije djece kroz kazališne predstave, koji Udruga umjetnika Grupa i glumci provodi u Hrvatskoj. Cilj je ovih predstava kroz kazalište, glumu, ples i igru približiti djeci i educirati ih o različitim relevantnim temama s kojima se na sličan način nikad do tada nisu susreli. Predstava "Droga" nastala je na poticaj Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske u sklopu akcije "Policija u zajednici". Kako se radi o sasvim novom sustavu edukacije s kakvim se ne susrećemo u redovitom školskom programu te o društveno osjetljivoj temi kojoj su autori predstave pristupili kroz umjetnost, evaluacija je obuhvatila nekoliko različitih područja. Dijelom pitanja zahvatili smo doživljaj predstave, glume i glumaca čije prihvaćanje predstavlja prvi korak u osiguravanju dječje pažnje i usmjerenosti na sadržaj koji se predstavom prezentira. Zatim smo podrobno ispitali stavove djece o mogućnosti učenja na ovakav način kao i njihov specifični odnos prema pokušaju da se problem droge, o kojem su svi barem iz nekog izvora već čuli, prikaže kroz kazališnu predstavu. Kako se radi o predstavi koja je prvenstveno edukativnog karaktera ispitali smo i što su i u kojoj mjeri djeca naučila iz predstave te je li ih predstava potaknula da požele saznati nešto više o problemu droge. Rezultati evaluacije predstave « ; Droga» ; , provedene na uzorku od 810 djece u dobi od 12 do 13 godina, nedvosmisleno pokazuju da predstava ima velik obrazovni i odgojni potencijal ne samo u vezi osnovne teme kojom se bavi, već i znatno šire. Dječji odgovori na evaluacijska pitanja pokazuju kako je u nepunih sat vremena ove kazališne predstave koncentrirano mnoštvo sadržaja koji ostvaruju snažne učinke na nekoliko razina djetetova doživljavanja: spoznajnoj, emocionalnoj i socijalnoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb