Pregled bibliografske jedinice broj: 339949
Strategija oblikovanja "našeg izraza": umjetnost i nacionalni identitet u djelu Ljube Babića
Strategija oblikovanja "našeg izraza": umjetnost i nacionalni identitet u djelu Ljube Babića // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 31 (2007), 267-282 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 339949 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategija oblikovanja "našeg izraza": umjetnost i nacionalni identitet u djelu Ljube Babića
(The Strategy of Formulating "Our Expression": Art and National Identity in the Work of Ljubo Babić)
Autori
Prelog, Petar
Izvornik
Radovi Instituta za povijest umjetnosti (0350-3437) 31
(2007);
267-282
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Ljubo Babić; hrvatsko slikarstvo između dva svjetska rata; "naš izraz"; umjetnost i nacionalni identitet
(Ljubo Babić; Croatian painting between the two World Wars; "our expression"; art and national identity)
Sažetak
Ljubo Babić (Jastrebarsko, 1890. – Zagreb, 1974.) bio je u razdoblju između dva Svjetska rata jedna od središnjih osobnosti hrvatske likovne scene, a njegovi su stavovi često presudno utjecali na obilježja nacionalne umjetnosti toga vremena. U ovome radu autor se bavi Babićevom strategijom oblikovanja "našeg", nacionalog likovnog izraza, proizašlom iz ideje o nužnosti nacionalne umjetničke posebnosti, koja je bitno obilježila hrvatsku umjetnost od kraja devetnaestog stoljeća do Drugog svjetskog rata. Naime, Babić je problematici "našeg izraza" posvećivao veliku pozornost, kako u brojnim tekstovima (od likovnih kritika do povijesnoumjetničkih rasprava, sinteza i pregleda), tako i u svome slikarskom opusu. Upravo je on bio taj koji je u međuratnom razdoblju svojim stavovima oblikovao opće ozračje u kojemu je težnja za nacionalnim likovnim izrazom postala bitan, nezaobilazan i pozitivan cilj. U tekstu se određuje podrijetlo umjetnikovih stavova, analiziraju geneza i razvoj strategije oblikovanja "našeg izraza", detetktiraju obilježja recepcije njegovih ideja te uspoređuju elemetni Babićeva "našeg izraza" sa sličnim težnjama toga vremena. S obzirom na to da su ideje o stvaranju nacionalnih likovnih izraza, kao rezultat želje i potrebe za sudjelovanjem umjetnika u oblikovanju nacionalnih identiteta, bile istodobno prisutne i na širem, srednjoeuropskom prostoru, Babićeva se strategija u skladu s time prepoznaje kao važan dio srednjoeuropskog umjetničkog konteksta toga vremena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
020-0202687-2702 - Modernost, modernizam i postmodernizam u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća (Kolešnik, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Profili:
Petar Prelog
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- BHA: Bibliography of the History of Art