Pregled bibliografske jedinice broj: 339777
Roditeljsko ponašanje i emocionalna inteligencija
Roditeljsko ponašanje i emocionalna inteligencija, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 339777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljsko ponašanje i emocionalna inteligencija
(Parental behavior and emotional intelligence)
Autori
Josipovski, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.02
Godina
2007
Stranica
34
Mentor
Keresteš, Gordana
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; retrospektivna procjena roditeljskog ponašanja; rana odrasla dob
(emotional intelligence; retrospective assessment of parenting behavior; young adults)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost retrospektivne procjene roditeljskog ponašanja i emocionalne inteligencije. U istraživanju je sudjelovalo 257 studenata. Retrospektivne procjene roditeljskog ponašanja prikupljene su prilagođenom verzijom Upitnika roditeljskog ponašanja (URP, Keresteš, Kuterovac-Jagodić, Lugomer-Armano i Brković, 2005). Emocionalna inteligencija procijenjena je na dva načina: samoprocjenama na upitniku emocionalne kompetentnosti (UEK-45, Takšić, 2002) i učinkom na Testu emocionalne analize (TAE, Kulenović, Balenović i Buško, 2000). Kod ženskih sudionica pokazalo se da retrospektivne procjene očevog i majčinog ponašanja doprinose objašnjenju varijance emocionalne inteligencije mjerene samoprocjenama. Značajnim prediktorima pokazale su se procjene majčinog prihvaćanja, očeve popustljivosti i očevog odbijanja. Međutim, retrospektivne procjene očevog i majčinog ponašanja ne doprinose objašnjenju varijance emocionalne inteligencije mjerene testom učinka. Kod muških sudionika pokazalo se da retrospektivne procjene majčinog ponašanja doprinose objašnjenju varijance emocionalne inteligencije mjerene samoprocjenom, dok retrospektivne procjene očevog ponašanja ne doprinose. Značajnim prediktorom pokazala se procjena majčine pozitivne discipline. Međutim, retrospektivne procjene očevog ponašanja doprinose objašnjenju varijance emocionalne inteligencije mjerene testom učinka, a majčinog ponašanja ne doprinose. Značajnim prediktorom pokazala se procjena očeve pozitivne discipline. Rezultati pokazuju da je kod žena u objašnjenju varijance emocionalne inteligencije važnije roditeljsko ponašanje koje je usmjereno na emocije, dok je kod muškaraca važnije ponašanje roditelja koje se odnosi na discipliniranje putem objašnjavanja pravila i postavljanja zahtjeva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Gordana Keresteš
(mentor)