Pregled bibliografske jedinice broj: 339763
Stavovi prema integraciji gluhe djece, znakovnom jeziku i uključivanju tumača za znakovni jezik u redovne vrtiće i škole
Stavovi prema integraciji gluhe djece, znakovnom jeziku i uključivanju tumača za znakovni jezik u redovne vrtiće i škole // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 44 (2008), 2; 11-30 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 339763 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi prema integraciji gluhe djece, znakovnom jeziku i uključivanju tumača za znakovni jezik u redovne vrtiće i škole
(Attitudes toward the mainstreaming of deaf children and youth, toward sign language and support of educational interpreters in regular educational settings)
Autori
Branka, Bosnar ; Bradarić-Jončić, Sandra
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 44
(2008), 2;
11-30
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odgojno-obrazovna integracija; gluhi; djeca oštećena sluha; znakovni jezik; tumači za znakovni jezik
(educational integration; deaf; hearing impaired children; sign language; educational interpreting)
Sažetak
U članku su prikazani rezultati ispitivanja stavova odgajatelja, učitelja, nastavnika viših razreda osnovne škole i srednjoškolskih nastavnika prema uključivanju gluhe djece u redovne škole i vrtiće, prema znakovnom jeziku i uključivanju tumača za znakovni jezik u redovne ustanove. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 449 prosvjetnih djelatnika redovnih odgojno obrazovnih ustanova na području grada Zagreba. U prostoru od 49 manifestnih varijabli, faktorskom analizom ekstrahirano je 6 faktora. Istraživanje je pokazalo da su stavovi na 5 faktora – faktoru stavova prema gluhima, prema socijalizacijskim, obrazovnim i emocionalnim efektima integracije, kao i prema dodatnoj edukaciji i znakovnom jeziku pretežno povoljni, dok su na 1 faktoru – faktoru stavova prema uključivanju tumača za znakovni jezik neodređeni
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1301001-0910 - DVOJEZIČNA KOMUNIKACIJA GLUHIH I ČUJUĆIH (Bradarić Jončić, Sandra, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Sandra Bradarić Jončić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics Abstracts
- PsychINFO
- Sociological Abstracts