Pregled bibliografske jedinice broj: 33889
Fiskalni nadzor
Fiskalni nadzor // Financijska praksa, 22 (1998), 1-2; 183-199 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 33889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fiskalni nadzor
(Fiscal Control)
Autori
Jerković, Mirjana
Izvornik
Financijska praksa (0350-5669) 22
(1998), 1-2;
183-199
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
porezna uprava-Hrvatska; porezna revizija-Hrvatska; fiskalni nadzor
(tax administration-Croatia; tax auditing-Croatia; fiscal inspection)
Sažetak
Poslovi fiskalne kontrole u Republici Hrvatskoj podijeljeni su između upravnih organizacija: Ministarstva financija (Porezne uprave, Financijske policije, Carinske uprave, devizne inspekcije), te drugih upravnih organzacija i ministarstava. U obavljanju tih poslova neophodna je koordinacija. Iz članka 9. Zakona o Poreznoj upravi ("Narodne novine", br. 75/93.) proizlazi što se prodrazumijeva pod redovitim nadzorom, a to je: obračunavanje i plaćanje poreza, pristojbi i drugih proračunskih prihoda kod poreznih obveznika (pravnih i fizičkih osoba) koji obavljaju ovlašteni djelatnici Porezne uprave. Nadležnosti službe za nadzor određene su sustavno člancima 10-13. navedenog Zakona. Nadzor poreznih obveznika jedan je od veoma važnih poslova u okviru svih nadležnosti koje obavlja Porezna uprava. Redovitim nadzorom poreznih obveznika postiže se jednakost i pravednost poreznog sustava u podmirivanju javnih troškova svih funkcija koje obavlja država. Svrha ove službe prvenstveno treba biti preventivnog karaktera na sprečavanju pojava izbjegavanja poreznih obveza te uvođenju reda u naplati javnih prihoda. Analiza Zakona o Poreznoj upravi (članci o Službi nadzora) te Zakona o financijskoj policiji ukazuju na određene probleme u nadležnostima tih dviju službi. Naime, potreba koordiniranog nastupanja uvjet je jednoj i drugoj službi da ispravno i ujednačeno postupaju prema poreznim obveznicima. Suradnja se može i treba odvijati dostavljanjem obavijesti s podacima, usklađivanjem programa rada osnivanjem zajedničkih stručnih komisija i radnih skupina u pitanjima od zajedničkog interesa kao i organiziranjem stručnih skupova i savjetovanja. S obzirom na činjenicu da su Zakon o Poreznoj upravi i Zakon o Financijskoj policiji doneseni u različito vrijeme, dijelom se može razumjeti uočena pojava preklapanja nadležnosti Službe nadzora u okviru Porezne uprave i Financijske policije. Postoje opravdani razlozi da se preispitaju njihove nadležnosti te reorganiziraju i objedine pojedini poslovi kontrole. Jedan od mogućih načina bio bi objedinjavanje Službe za nadzor i Financijske policije u okviru Porezne uprave. Zadatak Financijske policije bio bi prvenstveno obuhvatiti istraživanje porezno-kaznenih djela i prekršaja, otkrivanje i utvrđivanje nepoznatih poreznih obveznika s istražnim ovlastima te suradnja s državnim odvjetništvom. U ovim slučajevima imali bi pravo postupati po Zakonu o kaznenom postupku. Ovakvim ustrojem Služba nadzora i Financijska policija kao veoma važna tijela u okviru Porezne uprave postigli bi maksimalnu racionalnost u postupanju što bi dovodilo do porezne discipline pravnih i fizičkih osoba - poreznih obveznika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Refernativny zhurnal
- Pais Bulletin