Pregled bibliografske jedinice broj: 338819
Psiholingvistički i didaktički aspekti razvijanja vještine čitanja s razumijevanjem u nastavi stranog jezika
Psiholingvistički i didaktički aspekti razvijanja vještine čitanja s razumijevanjem u nastavi stranog jezika // Stručni skup za nastavnike njemačkog jezika
Zagreb, Hrvatska, 2007. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 338819 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psiholingvistički i didaktički aspekti razvijanja vještine čitanja s razumijevanjem u nastavi stranog jezika
(Development of reading skills in foreign language teaching)
Autori
Häusler, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Stručni skup za nastavnike njemačkog jezika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.01.2007
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
nastava stranog jezika; razvijanje vještine čitanja
(Foreign language teaching; reading skills)
Sažetak
U nastavi stranog jezika valja razlikovati čitanje kao ciljnu djelatnost i čitanje kao sredstvo učenja ; prvo je sintetičko, a drugo analitičko. Proces čitanja sastoji se u interakciji čitatelja i teksta, u kojoj se izmjenjuju stvaranje hipoteza i njihovo preispitivanje. Pri tome vršimo uzlazno (obrada informacija iz teksta) i silazno (aktiviranje pohranjenog znanja ) procesiranje informacija. Prije samog čitanja vršimo pragmatičko situiranje teksta (identifikacija tekstne vrste i određivanje svrhe čitanja), aktiviramo predznanje i analiziramo okolinu teksta. Nakon čitanja procjenjujemo relevantnost teksta za daljnje djelovanje. Pri učenju stranog jezika učenici ne primjenjuju strategije čitanja razvijene na materinskom jeziku, već pokušavaju razumjeti riječ po riječ, koncentriraju se na nepoznato i na detalje, te nisu u stanju sagledati cjelinu. Stoga se preporuča pri razvijanju vještine čitanja na stranom jeziku poći od poznatih stvari i koristiti ih za odgonetavanje nepoznatih, nedostatno poznavanje jezika kompenzirati kontekstualnim znanjem (što više silaznih procesa razumijevanja) i poticati kod učenika primjenu normalnih strategija čitanja (iz čitanja na materinskom jeziku). Kod učenika treba razvijati različite stilove čitanja (letimično, orijentaciono, kursorno, selektivno i totalno), s različitim razinama razumijevanja (globalno, selektivno, detaljno razumijevanje). Koji stil čitanja ćemo primijeniti ovisi o tekstnoj vrsti i svrsi s kojom čitamo. Za razvijanje vještine čitanja preporučuju se sljedeći postupci: odrediti tekstnu vrstu, pragmatički situirati tekst, definirati očekivanja, tvoriti hipoteze, predviđati, prepoznati strukturu teksta, važne rečenice, elemente povezivanja odlomaka, sadržajnih cjelina, formulirati pitanja tekstu, sažeci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1300869-0879 - Njemački i hrvatski jezik u dodiru - didaktički i psiholingvistički aspekti (Hausler, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb