Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 338748

Sekvence stjecanja gramatičkih struktura u nastavi njemačkog kao stranog jezika


Häusler, Maja
Sekvence stjecanja gramatičkih struktura u nastavi njemačkog kao stranog jezika // Seminar za usavršavanje nastavnika njemačkog jezika
Zagreb, Hrvatska, 2006. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)


CROSBI ID: 338748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sekvence stjecanja gramatičkih struktura u nastavi njemačkog kao stranog jezika
(Sequences in acquisition of German grammar structures by learners of German as a foreign language)

Autori
Häusler, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni

Skup
Seminar za usavršavanje nastavnika njemačkog jezika

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.01.2006

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
učenje njemačkog jezika; proces stjecanja gramatičkih struktura
(Foreign language learning; German; acquisition of grammar)

Sažetak
Podučavanje gramatike u nastavi stranog jezika počiva na pretpostavci da poznavanje gramatičkih pravila olakšava učenje stranog jezika. No mnogi teoretičari i istraživači tu pretpostavku smatraju pogrešnom, tim više što istraživanjima nije mogla biti potvrđena efikasnost podučavanja i vježbanja gramatike. Trenutno postoji konsenzus o slijedećim spoznajama: 1. Uloga eksplicitnog gramatičkog znanja u procesu stjecanja stranog jezika znatno je precijenjena jer su poznavanje gramatike i gramatički točna upotreba jezika različite kognitivne sposobnosti, radi se o deklarativnom i proceduralnom znanju čija povezanost nije razjašnjena. 2. U procesu stjecanja gramatike stranog jezika za neke su gramatičke pojave uočene pravilnosti slično kao kod stjecanja gramatike materinskog jezika. 3. U učeničkim su jezicima uočene faze usvajanja gramatičkih struktura. Iz tih se spoznaja za nastavu stranog jezika mogu izvesti sljedeće preporuke: potrebne su duže faze asimilacije pojedinih struktura nego što to dopuštaju sadašnji nastavni programi ; evaluaciju treba provoditi kao utvrđivanje napretka u učenju, a ne kao mjerenje rezultata ; podučavanja gramatike treba svesti na minimum, te više vremena posvetiti učenju jezika upotrebom (slušanjem, čitanjem, govorom i pisanjem) ; vokabular je potrebno usvajati u većem obujmu nego dosada ; pogreške treba smatrati informacijom o stečenoj kompetenciji učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1300869-0879 - Njemački i hrvatski jezik u dodiru - didaktički i psiholingvistički aspekti (Hausler, Maja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Häusler, Maja
Sekvence stjecanja gramatičkih struktura u nastavi njemačkog kao stranog jezika // Seminar za usavršavanje nastavnika njemačkog jezika
Zagreb, Hrvatska, 2006. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
Häusler, M. (2006) Sekvence stjecanja gramatičkih struktura u nastavi njemačkog kao stranog jezika. U: Seminar za usavršavanje nastavnika njemačkog jezika.
@article{article, author = {H\"{a}usler, Maja}, year = {2006}, keywords = {u\v{c}enje njema\v{c}kog jezika, proces stjecanja gramati\v{c}kih struktura}, title = {Sekvence stjecanja gramati\v{c}kih struktura u nastavi njema\v{c}kog kao stranog jezika}, keyword = {u\v{c}enje njema\v{c}kog jezika, proces stjecanja gramati\v{c}kih struktura}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {H\"{a}usler, Maja}, year = {2006}, keywords = {Foreign language learning, German, acquisition of grammar}, title = {Sequences in acquisition of German grammar structures by learners of German as a foreign language}, keyword = {Foreign language learning, German, acquisition of grammar}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font