Pregled bibliografske jedinice broj: 338748
Sekvence stjecanja gramatičkih struktura u nastavi njemačkog kao stranog jezika
Sekvence stjecanja gramatičkih struktura u nastavi njemačkog kao stranog jezika // Seminar za usavršavanje nastavnika njemačkog jezika
Zagreb, Hrvatska, 2006. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 338748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sekvence stjecanja gramatičkih struktura u nastavi njemačkog kao stranog jezika
(Sequences in acquisition of German grammar structures by learners of German as a foreign language)
Autori
Häusler, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Seminar za usavršavanje nastavnika njemačkog jezika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.01.2006
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
učenje njemačkog jezika; proces stjecanja gramatičkih struktura
(Foreign language learning; German; acquisition of grammar)
Sažetak
Podučavanje gramatike u nastavi stranog jezika počiva na pretpostavci da poznavanje gramatičkih pravila olakšava učenje stranog jezika. No mnogi teoretičari i istraživači tu pretpostavku smatraju pogrešnom, tim više što istraživanjima nije mogla biti potvrđena efikasnost podučavanja i vježbanja gramatike. Trenutno postoji konsenzus o slijedećim spoznajama: 1. Uloga eksplicitnog gramatičkog znanja u procesu stjecanja stranog jezika znatno je precijenjena jer su poznavanje gramatike i gramatički točna upotreba jezika različite kognitivne sposobnosti, radi se o deklarativnom i proceduralnom znanju čija povezanost nije razjašnjena. 2. U procesu stjecanja gramatike stranog jezika za neke su gramatičke pojave uočene pravilnosti slično kao kod stjecanja gramatike materinskog jezika. 3. U učeničkim su jezicima uočene faze usvajanja gramatičkih struktura. Iz tih se spoznaja za nastavu stranog jezika mogu izvesti sljedeće preporuke: potrebne su duže faze asimilacije pojedinih struktura nego što to dopuštaju sadašnji nastavni programi ; evaluaciju treba provoditi kao utvrđivanje napretka u učenju, a ne kao mjerenje rezultata ; podučavanja gramatike treba svesti na minimum, te više vremena posvetiti učenju jezika upotrebom (slušanjem, čitanjem, govorom i pisanjem) ; vokabular je potrebno usvajati u većem obujmu nego dosada ; pogreške treba smatrati informacijom o stečenoj kompetenciji učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1300869-0879 - Njemački i hrvatski jezik u dodiru - didaktički i psiholingvistički aspekti (Hausler, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb