Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 338533

Emocionalna inteligencija, empatija i agresivno ponašanje u ranoj adolescenciji


Ivanović, Monika
Emocionalna inteligencija, empatija i agresivno ponašanje u ranoj adolescenciji, 2008., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 338533 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocionalna inteligencija, empatija i agresivno ponašanje u ranoj adolescenciji
(Emotional Intelligence, Empathy And Aggressive Behavior Among Early Adolescent Children)

Autori
Ivanović, Monika

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
18.02

Godina
2008

Stranica
33

Mentor
Buško, Vesna

Ključne riječi
emocionalna inteligencija; empatija; agresivnost
(Emotional intelligence; Empathy; Aggressive behavior)

Sažetak
U ovom istraživanju pokušali smo provjeriti odnose izme&ntilde ; ; ; u konstrukata emocionalne inteligencije, empatije i agresivnosti u djece rane adolescentne dobi. Ujedno smo pomoću me&ntilde ; ; ; usobnih vršnjačkih procjena i samoprocjena željeli ispitati odnos ovih varijabli sa spolom i dobi ispitanika. Na uzorku od 202 učenika od petog do osmog razreda osnovne škole ispitana je relativna prediktivna važnost mjera emocionalne inteligencije i empatije u kriterijskoj varijabli ukupne agresivnosti primjenom višestruke hijerarhijske regresijske analize. Provjerena je i uloga empatije na povezanost emocionalne inteligencije i agresivnosti kao kriterijske varijable. Dobiveni rezultati su pokazali da je dob statistički značajno povezana jedino s indirektnom agresivnošću te da su djevojčice postigle više rezultate u varijablama emocionalne inteligencije i empatije, dok su dječaci postigli više rezultate na varijablama ukupne i direktne agresivnosti. Kod indirektne agresivnosti nije bilo razlike izme&ntilde ; ; ; u djevojčica i dječaka. Rezultati su pokazali da je regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i varijable emocionalne inteligencije i empatije moguće objasniti 14.1% (p<.01) kriterijske varijance ukupne agresivnosti. Pri tom se kao jedini snažan pojedinačni prediktor pokazala varijabla 'brige za osjećaje drugih'. Pretpostavljeni moderirajući efekt empatije nije se pokazao značajnim za povezanost različitih pokazatelja sposobnosti emocionalne inteligencije i direktnih i indirektnih oblika agresivnog ponašanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Buško (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivanović, Monika
Emocionalna inteligencija, empatija i agresivno ponašanje u ranoj adolescenciji, 2008., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Ivanović, M. (2008) 'Emocionalna inteligencija, empatija i agresivno ponašanje u ranoj adolescenciji', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ivanovi\'{c}, Monika}, year = {2008}, pages = {33}, keywords = {emocionalna inteligencija, empatija, agresivnost}, title = {Emocionalna inteligencija, empatija i agresivno pona\v{s}anje u ranoj adolescenciji}, keyword = {emocionalna inteligencija, empatija, agresivnost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ivanovi\'{c}, Monika}, year = {2008}, pages = {33}, keywords = {Emotional intelligence, Empathy, Aggressive behavior}, title = {Emotional Intelligence, Empathy And Aggressive Behavior Among Early Adolescent Children}, keyword = {Emotional intelligence, Empathy, Aggressive behavior}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font