Pregled bibliografske jedinice broj: 338533
Emocionalna inteligencija, empatija i agresivno ponašanje u ranoj adolescenciji
Emocionalna inteligencija, empatija i agresivno ponašanje u ranoj adolescenciji, 2008., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 338533 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija, empatija i agresivno ponašanje u ranoj adolescenciji
(Emotional Intelligence, Empathy And Aggressive Behavior Among Early Adolescent Children)
Autori
Ivanović, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.02
Godina
2008
Stranica
33
Mentor
Buško, Vesna
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; empatija; agresivnost
(Emotional intelligence; Empathy; Aggressive behavior)
Sažetak
U ovom istraživanju pokušali smo provjeriti odnose izmeñ ; ; ; u konstrukata emocionalne inteligencije, empatije i agresivnosti u djece rane adolescentne dobi. Ujedno smo pomoću meñ ; ; ; usobnih vršnjačkih procjena i samoprocjena željeli ispitati odnos ovih varijabli sa spolom i dobi ispitanika. Na uzorku od 202 učenika od petog do osmog razreda osnovne škole ispitana je relativna prediktivna važnost mjera emocionalne inteligencije i empatije u kriterijskoj varijabli ukupne agresivnosti primjenom višestruke hijerarhijske regresijske analize. Provjerena je i uloga empatije na povezanost emocionalne inteligencije i agresivnosti kao kriterijske varijable. Dobiveni rezultati su pokazali da je dob statistički značajno povezana jedino s indirektnom agresivnošću te da su djevojčice postigle više rezultate u varijablama emocionalne inteligencije i empatije, dok su dječaci postigli više rezultate na varijablama ukupne i direktne agresivnosti. Kod indirektne agresivnosti nije bilo razlike izmeñ ; ; ; u djevojčica i dječaka. Rezultati su pokazali da je regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i varijable emocionalne inteligencije i empatije moguće objasniti 14.1% (p<.01) kriterijske varijance ukupne agresivnosti. Pri tom se kao jedini snažan pojedinačni prediktor pokazala varijabla 'brige za osjećaje drugih'. Pretpostavljeni moderirajući efekt empatije nije se pokazao značajnim za povezanost različitih pokazatelja sposobnosti emocionalne inteligencije i direktnih i indirektnih oblika agresivnog ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Buško
(mentor)