Pregled bibliografske jedinice broj: 338411
Modeli menadžmenta u obrazovanju
Modeli menadžmenta u obrazovanju // Napredak (Zagreb), 148 (2007), 2; 173-191 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 338411 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli menadžmenta u obrazovanju
(Models of Management in Education)
Autori
Staničić, Stjepan
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 148
(2007), 2;
173-191
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
menadžment u obrazovanju; teorije menadžmenta u obrazovanju; modeli menadžmenta u obrazovanju; formalni modeli; kolegijalni modeli; politički modeli; subjektivni modeli; dvoznačni modeli; kulturalni modeli
(management in education; theories of management in education; formal models; collegiate models; political models; subjective models; bivalent models; cultural models)
Sažetak
U ovom smo radu izložili odnos teorije i prakse menadžmenta u obrazovanju te uvid u teorije i modele u tom području. Odgojno-obrazovna stvarnost je vrlo složena, a njezino pojednostavljivanje nosi sa sobom stanovita ograničenja uvida. Jedna od karakteristika teorija jest upravo apstrahiranje nekih elemenata stvarnosti da bi modelima mogle jednostavnije prikazati njezinu složenost. Pojednostavljivanje realnosti, razumljivo, ne vodi nužno umanjivanju disperzije shvaćanja o njezinim problemima i pojavama. Uvid u teorije i modele obrazovnog menadžmenta pokazuje kako nema jedinstva u pogledima na funkcioniranje obrazovnih ustanova i njihov menadžment. Različitost konteksta uvjetuje različite poglede i različite modele utemeljene na njima. Izložili smo šest modela obrazovnog menadžmenta: formalni, politički, kolegijalni, subjektivni, dvoznačni i kulturalni. Ti se modeli međusobno razlikuju po brojnim elementima što određuju način života i radni proces u obrazovnim ustanovama. Te se razlike odnose na razinu i proces određivanja ciljeva, utemeljenost odluka na ciljevima, narav procesa odlučivanja, veze s okruženjem, te stilove i modele vođenja. Stvarnost pojedine obrazovne ustanove karakterizira istovremeno egzistiranje više modela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-0931 - Sveučilište i vanjsko okruženje u kontekstu europskih integracijskih procesa (Ledić, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
100-1001677-0883 - Podizanje i ujednačavanje kvalitete obveznog obrazovanja u Republici Hrvatskoj (Pastuović, Nikola, MZO ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Stjepan Staničić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts