Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 338226

Interakcija materinskoga i stranoga jezika pri razumijevanju i proizvodnji teksta


Mihaljević Djigunović, Jelena; Letica, Stela
Interakcija materinskoga i stranoga jezika pri razumijevanju i proizvodnji teksta // Dijete i jezik
Osijek, Hrvatska, 2007. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 338226 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interakcija materinskoga i stranoga jezika pri razumijevanju i proizvodnji teksta
(L1 & L2 interaction during text comprehension and text production)

Autori
Mihaljević Djigunović, Jelena ; Letica, Stela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Skup
Dijete i jezik

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.11.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
međujezični utjecaj; interakcija jezičnih vještina; rano učenje stranoga jezika
(crosslinguistic influence; interaction of language skills; early learning of FL)

Sažetak
U izlaganju je riječ o istraživanju u kojemu se usporedno mjerila komunikacijska jezična kompetencija u hrvatskome i engleskome jeziku kod učenika osmoga razreda osnovne škole. Uzorak, koji je brojao blizu 400 ispitanika, obuhvaćao je dvije skupine osnovnoškolaca koje su se razlikovale prema dobi od koje su počeli učiti engleski jezik. Za mjerenje kompetencije u oba jezika koristili su se komunikacijski testovi koji su zahtijevali razumijevanje i proizvodnju govorenih i pisanih tekstova. Stupanj povezanosti rezultata na testovima utvrđen je pomoću korelacijskih koeficijenata. Usporedba statistički značajnih korelacija pokazala je da je interakcija između kompetencija u dvama jezicima različita kod učenika koji su engleski počeli učiti u četvrtome razredu od onih koji su s učenjem toga jezika krenuli ranije. U zaključku će se pokušati interpretirati dobiveni odnosi u kontekstu teorija usvajanja drugoga jezika te predložiti moguće implikacije za nastavu stranih jezika u Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301001-0988 - Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika (Mihaljević-Djigunović, Jelena, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Mihaljević Djigunović, Jelena; Letica, Stela
Interakcija materinskoga i stranoga jezika pri razumijevanju i proizvodnji teksta // Dijete i jezik
Osijek, Hrvatska, 2007. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Mihaljević Djigunović, J. & Letica, S. (2007) Interakcija materinskoga i stranoga jezika pri razumijevanju i proizvodnji teksta. U: Dijete i jezik.
@article{article, author = {Mihaljevi\'{c} Djigunovi\'{c}, Jelena and Letica, Stela}, year = {2007}, keywords = {me\djujezi\v{c}ni utjecaj, interakcija jezi\v{c}nih vje\v{s}tina, rano u\v{c}enje stranoga jezika}, title = {Interakcija materinskoga i stranoga jezika pri razumijevanju i proizvodnji teksta}, keyword = {me\djujezi\v{c}ni utjecaj, interakcija jezi\v{c}nih vje\v{s}tina, rano u\v{c}enje stranoga jezika}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mihaljevi\'{c} Djigunovi\'{c}, Jelena and Letica, Stela}, year = {2007}, keywords = {crosslinguistic influence, interaction of language skills, early learning of FL}, title = {L1 and L2 interaction during text comprehension and text production}, keyword = {crosslinguistic influence, interaction of language skills, early learning of FL}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font