Pregled bibliografske jedinice broj: 338175
Recepcija Georga Grosza nakon zagrebačke izložbe u Umjetničkom paviljonu 1932.
Recepcija Georga Grosza nakon zagrebačke izložbe u Umjetničkom paviljonu 1932. // Grafika, hrvatski časopis za umjetničku grafiku i nakladništvo, 10-11 (2007), 48-53 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 338175 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Recepcija Georga Grosza nakon zagrebačke izložbe u Umjetničkom paviljonu 1932.
(The Reception of George Grosz after the Zagreb Exhibition in Art Pavilion in 1932)
Autori
Magaš, Lovorka
Izvornik
Grafika, hrvatski časopis za umjetničku grafiku i nakladništvo (1334-4455) 10-11
(2007);
48-53
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
George Grosz; Käthe Kollwitz; Udruženje umjetnika Zemlja; Grupa trojice; Neue Sachlichkeit; grafika
(George Grosz; Käthe Kollwitz; Artists Association Zemlja; Group of Three; Neue Sachlichkeit; graphic art)
Sažetak
Izložba Georgea Grosza održana u travnju 1932. godine u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu zauzima važno mjesto u kronici likovnih događanja u hrvatskoj metropoli tridesetih godina i predstavlja referentno mjesto za mnoge hrvatske umjetnike koji su njome dobili direktan uvid u suvremena likovna zbivanja i grafičku produkciju u Njemačkoj. Izložba je izazvala golem interes javnosti i stručnjaka, te je u periodici popraćena brojnim izvještajima i kritikama (Miroslava Krleže, Ljube Babića, Đure Tiljaka, Jerolima Miše, Slavka Batušića i drugih). Članak analizira kritičku recepciju Groszove izložbe i značaj koji je imala za onodobna likovna strujanja i grupu Zemlja, te donosi uvid u pojedine tekstove uz isticanje nekoliko ključnih točaka na koje su se referirali gotovo svi autori članaka – Groszovu važnost u kontekstu suvremene njemačke i svjetske umjetnosti i grafike, isticanje paralela sa slavnim prethodnicima, ocrtavanje njegovog položaja u odnosu na suvremenike koji dotiču slične teme (Käthe Kollwitz) te naglašavanje mogućnosti grafike kao socijalno angažiranog medija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301080-1079 - Hrvatska umjetnost od klasicizma do postmoderne (Maković, Zvonko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Lovorka Magaš Bilandžić
(autor)