Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 336580

Uloga izražavanja emocija i suočavanja sa stresom vezanim uz školu u percepciji raspoloženja i tjelesnih simptoma adolescenata


Kalebić Maglica, Barbara
Uloga izražavanja emocija i suočavanja sa stresom vezanim uz školu u percepciji raspoloženja i tjelesnih simptoma adolescenata // Psihologijske teme, 16 (2007), 1; 1-27 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 336580 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga izražavanja emocija i suočavanja sa stresom vezanim uz školu u percepciji raspoloženja i tjelesnih simptoma adolescenata
(The role of emotional expression and coping with school-related stressful situation in perception of moods and somatic symptoms among adolescnts)

Autori
Kalebić Maglica, Barbara

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 16 (2007), 1; 1-27

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
adolescencija; stres vezan uz školu; izražavanje emocija; suočavanje; raspoloženja; tjelesni simptomi
(adolescence; school-related stress; emotional expression; coping; moods; somatic symptoms)

Sažetak
Stres je uobičajen u životima ljudi, pa tako i u životima adolescenata. Istraživanja pokazuju da učestalije doživljavanje stresa doprinosi percepciji izraženijih tjelesnih simptoma kod mladih te da su, za razliku od velikih stresnih životnih događaja, svakodnevne stresne situacije bolji prediktori psihološkoga i tjelesnoga zdravlja adolescenata. Cilj je ovoga istraživanja ispitati odnos između izražavanja emocija, suočavanja sa stresnim situacijama vezanim uz školu, percepcije tjelesnih simptoma i raspoloženja na uzorku adolescenata. Istraživanje je provedeno na uzorku od 545 učenika osnovnih i srednjih škola, a sastojalo se od dva dijela. U prvom su dijelu sudionici ispunjavali Ljestvicu izražavanja emocija, a u drugom su se trebali dosjetiti najstresnije situacije vezane uz školu te procijeniti kako su se suočili s tom situacijom, kako su se nakon nje osjećali i jesu li na sebi percipirali tjelesne simptome u razdoblju od sedam dana nakon doživljenoga stresa. Dobiveni rezultati pokazuju da izbjegavanje unutar kraćih vremenskih perioda dovodi do bolje prilagodbe, tj. pozitivnijega raspoloženja, ali da dugoročno dovodi do negativnijih efekata na zdravlje. Emocijama se usmjereno suočavanje pokazalo kao neadaptivan način suočavanja sa stresnim situacijama vezanim uz školu jer ono doprinosi negativnijem raspoloženju i percepciji većega intenziteta tjelesnih simptoma. Izražavanje je emocija pozitivan prediktor tjelesnoga zdravlja, ali je i važan moderator veza između suočavanja i raspoloženja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0092660-2658 - Osobine ličnosti, emocionalni i socijalni procesi kao odrednice zdravlja (Kardum, Igor, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Barbara Kalebić Maglica (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kalebić Maglica, Barbara
Uloga izražavanja emocija i suočavanja sa stresom vezanim uz školu u percepciji raspoloženja i tjelesnih simptoma adolescenata // Psihologijske teme, 16 (2007), 1; 1-27 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Kalebić Maglica, B. (2007) Uloga izražavanja emocija i suočavanja sa stresom vezanim uz školu u percepciji raspoloženja i tjelesnih simptoma adolescenata. Psihologijske teme, 16 (1), 1-27.
@article{article, author = {Kalebi\'{c} Maglica, Barbara}, year = {2007}, pages = {1-27}, keywords = {adolescencija, stres vezan uz \v{s}kolu, izra\v{z}avanje emocija, suo\v{c}avanje, raspolo\v{z}enja, tjelesni simptomi}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {16}, number = {1}, issn = {1332-0742}, title = {Uloga izra\v{z}avanja emocija i suo\v{c}avanja sa stresom vezanim uz \v{s}kolu u percepciji raspolo\v{z}enja i tjelesnih simptoma adolescenata}, keyword = {adolescencija, stres vezan uz \v{s}kolu, izra\v{z}avanje emocija, suo\v{c}avanje, raspolo\v{z}enja, tjelesni simptomi} }
@article{article, author = {Kalebi\'{c} Maglica, Barbara}, year = {2007}, pages = {1-27}, keywords = {adolescence, school-related stress, emotional expression, coping, moods, somatic symptoms}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {16}, number = {1}, issn = {1332-0742}, title = {The role of emotional expression and coping with school-related stressful situation in perception of moods and somatic symptoms among adolescnts}, keyword = {adolescence, school-related stress, emotional expression, coping, moods, somatic symptoms} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font