Pregled bibliografske jedinice broj: 33651
Pedagoška izobrazba predmetnih nastavnika u funkciji njihove profesionalizacije
Pedagoška izobrazba predmetnih nastavnika u funkciji njihove profesionalizacije // Nastavnik-čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999. str. 349.-357. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 33651 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoška izobrazba predmetnih nastavnika u funkciji njihove profesionalizacije
(Subject Teachers' Pedagogical Training for the Purpose of Their Professionalization)
Autori
Zekanović, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastavnik-čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju
/ Rosić, Vladimir - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999, 349.-357.
Skup
Nastavnik-čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.03.1999. - 26.03.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Pedagoška izobrazba predmetnih nastavnika; Profesionalizacija
(Teachers' pedagogical training; Professionalization)
Sažetak
Navodeći osnovna obilježja "profesije" uopće (prema izvorima francuskog govornog područja), autor ukazuje na obilježja profesionalnosti u nastavničkom poslu. Smatra profesionalnu kompetentnost kao condicio sine qua non profesionalizacije.
Pedagoška kompetentnost predmetnih nastavnika stječe se dugotrajnom i kvalitetnom pedagoškom izobrazbom. Govoreći o uzajamnom odnosu pedagoške izobrazbe, pedagoške kompetentnosti, profesionalne kompetentnosti, kvalitete nastavnika i kvalitete odgoja i obrazovanja, autor zaključuje da je kvalitata odgoja i obrazovanja direktno i upravo-proporcionalno zavisna o kvaliteti pedagoške izobrazbe. U tom okviru predstavljena su francuska iskustva kao jedan od mogućih načina profesionalizacije predmetnih nastavnika.
U zaključnom dijelu autor ukazuje na specifičnu alternativu profesionalizaciji predmetnih nastavnika - njihovu proletarizaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA