Pregled bibliografske jedinice broj: 336119
Longitudinalno praćenje roditeljskog stila odgoja i samoprocjena emocionalne inteligencije adolescenata.
Longitudinalno praćenje roditeljskog stila odgoja i samoprocjena emocionalne inteligencije adolescenata. // Program i sažeci priopćenja. 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa. / Keresteš, G., Brković, I. i Butković, A. (ur.).
Zagreb, 2007. str. 89-89 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 336119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Longitudinalno praćenje roditeljskog stila odgoja i samoprocjena emocionalne inteligencije adolescenata.
(Longitudinal monitoring of parenting style and self-perceived emotional intelligence in adolescents)
Autori
Delale, Eva Anđela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Program i sažeci priopćenja. 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
/ Keresteš, G., Brković, I. i Butković, A. - Zagreb, 2007, 89-89
ISBN
978-953-175-302-9
Skup
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2007. - 15.12.2007
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
roditeljski stil; roditeljsko prihvaćanje/odbacivanje; emocionalna inteligencija; adolescenti
(parenting style; parental acceptance-rejection; emotional intelligence; adolescents)
Sažetak
Longitudinalno praćenje roditeljskog stila odgoja i samoprocjena emocionalne inteligencije adolescenata U radu su prikazani rezultati istraživanja provedenog u dvije vremenske točke, vezani uz povezanost doživljaja stila roditeljskog odgoja sa samoprocjenama emocionalne inteligencije adolescenata. Stil roditeljskog odgoja razmatran je u okviru Rohnerove teorije roditeljskog prihvaćanja/odbijanja, uz dimenziju roditeljskog nadzora te širim teoretskim uporištem u novijim modelima socijalizacije u obitelji. U istraživanju su korišteni Rohnerov upitnik o roditeljskom prihvaćanju/odbijanju, Skala roditeljskog nadzora (Ajduković i Delale 2001.) te Skala samoprocjena emocionalne inteligencije (Delale, 2001.) kao skraćeni oblik Upitnika emocionalne inteligencije (Takšić, 1998.). Podaci su prikupljeni na prigodnom uzorku 120 adolescenata, u dva vremenska razdoblja: tijekom polaženja prvog razreda srednje škole i tijekom njihovog polaženja četvrtog razreda srednje škole. Dobiveni rezultati pokazuju značajne razlike u percepciji prihvaćanja/odbijanja roditelja u odnosu na rezultate u prvoj točci mjerenja. Doživljaj stupnja roditeljskog nadzora od strane rodtelja različit je u starijoj u odnosu na mlađu adolescentsku dob na različitim subskalama. Također postoje značajne razlike u samoprocjeni emocionalne inteligencije na subskalama emocionalne inteligencije. Sudionici istraživanja u većoj mjeri prepoznaju emocije drugih kada su stariji, međutim zanimljiv je smjer razlika u drugim aspektima samoprocjena emocionalne inteligencije. Rezultati će biti interpretirani s obzirom na međuodnose između razvojnih potreba adolescenata i sposobnosti roditelja da na njih primjereno odgovore, te s obzirom na udovoljavanje roditelja zahtjevima izmijenjene roditeljske uloge kojoj su izloženi tijekom odrastanja vlastite djece. Također su diskutirane smjernice kojima roditeljstvo može doprinijeti percepciji emocionalne inteligencije adolescenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
066-0661686-1431 - Djeca, mladi, obitelji i socijalni razvoj Hrvatske (Ajduković, Marina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb
Profili:
Eva Anđela Delale
(autor)