Pregled bibliografske jedinice broj: 336096
Emocionalna inteligencija i socijalna prilagodba u ranoj adolescenciji
Emocionalna inteligencija i socijalna prilagodba u ranoj adolescenciji // 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 82-82 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 336096 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija i socijalna prilagodba u ranoj adolescenciji
(Emotional intelligence and social adjustment in early adolescence)
Autori
Babić, Ana ; Buško, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja
/ Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2007, 82-82
ISBN
978-953-175-302-9
Skup
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2007. - 15.12.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; socijalna prilagodba; adolescencija
(emotional intelligence; social adjustment; adolescence)
Sažetak
U okviru ovog istraživanja pokušali smo odmjeriti neke od faceta sposobnosti emocionalne inteligencije predviđenih modelom Mayera i Saloveya (1997), utvrditi međusobne povezanosti tih mjera, te ispitati koliko one doprinose objašnjenju socijalne prilagodbe kod učenika adolescentne dobi. U svrhu mjerenja sposobnosti upravljanja svojim i tuđim emocijama konstruirali smo objektivan test maksimalnog učinka, čije su osnovne deskriptivne i metrijske karakteristike ovdje prikazane. Neke od ostalih sposobnosti pretpostavljenih ovim modelom EI pokušali smo odmjeriti vršnjačkim procjenama. Navedeni instrumenti primijenjeni su na uzorku od 180 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. Dobivene su niske do umjerene statistički značajne međusobne korelacije vršnjačkih procjena različitih sposobnosti emocionalne inteligencije, te niske statistički značajne korelacije testa učinka s vršnjačkim procjenama sposobnosti izražavanja osjećaja riječima i smirivanja svađe u razredu. Socijalnu prilagodbu učenika operacionalizirali smo kao rezultat postignut primjenom sociometrijskog upitnika u razrednom odjelu. Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da se regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i primijenjene varijable emocionalne inteligencije može objasniti 56% varijance sociometrijskog statusa. Značajnim pojedinačnim prediktorima socijalne prilagodbe pokazale su se procjene sposobnosti izražavanja osjećaja riječima, smirivanja svađe u razredu i razveseljavanja drugih. Uloga Testa upravljanja emocijama u toj konstelaciji varijabli nije se pokazala značajna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet, Zagreb,
Akademija dramske umjetnosti, Zagreb