Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 336064

Utjecaj mentalnog udešavanja i potrebe za spoznajom na izraženost osnovne atribucijske pogreške


Dorociak, Željka
Utjecaj mentalnog udešavanja i potrebe za spoznajom na izraženost osnovne atribucijske pogreške, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 336064 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj mentalnog udešavanja i potrebe za spoznajom na izraženost osnovne atribucijske pogreške
(Priming and need for cognition effects on fundamental attribution error)

Autori
Dorociak, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
04.06

Godina
2007

Stranica
45

Mentor
Kamenov, Željka

Ključne riječi
osnovna atribucijska pogreška; mentalno udešavanje; potreba za spoznajom; državna matura
(fundamental attribution error; priming; need for cognition; national graduation)

Sažetak
Cilj istraživanja je ispitati utjecaj mentalnog udešavanja i potrebe za spoznajom na izraženost osnovne atribucijske pogreške. Korišten je modificirani oblik paradigme atribucije stavova Jonesa i Harrisa (1967). U istraživanju je sudjelovalo 364 učenika drugih razreda općih gimnazija u Zagrebu. Polovica je čitala esej o pozitivnim, a polovica esej o negativnim stranama uvođenja državne mature u srednje škole. Dobili su informaciju da su eseje pisali srednjoškolci koji su dobili zadatak da napišu esej "za" ili "protiv" bez obzira na svoj vlastiti stav i trebali su procijeniti pravi stav autora eseja. Mentalno udešavanje provedeno je davanjem različite upute o području istraživanja: socijalna psihologija, psihologija ličnosti ili bez upute. Također, sudionici su ispunili skalu potrebe za spoznajom. Na taj način formiran je nacrt 2 (vrsta eseja) x 3 (vrsta upute) x 2 (razina potrebe za spoznajom). Glavna pretpostavka je da će sudionici s visokom potrebom za spoznajom i uputom o socijalnoj psihologiji kao području istraživanja raditi najmanje osnovne atribucijske pogreške, a da će sudionici niske potrebe za spoznajom s uputom o psihologiji ličnosti kao području istraživanja raditi najviše osnovne atribucijske pogreške. Rezultati pokazuju da su svi sudionici, neovisno o razini potrebe za spoznajom i vrsti upute pokazali osnovnu atribucijsku pogrešku, tj. procijenili da je stav autora eseja korespondentan sadržaju eseja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301422-1420 - Uloga socio-kognitivnih procesa u samoregulaciji i interpersonalnim odnosima (Kamenov, Željka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Željka Kamenov (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dorociak, Željka
Utjecaj mentalnog udešavanja i potrebe za spoznajom na izraženost osnovne atribucijske pogreške, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Dorociak, Ž. (2007) 'Utjecaj mentalnog udešavanja i potrebe za spoznajom na izraženost osnovne atribucijske pogreške', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dorociak, \v{Z}eljka}, year = {2007}, pages = {45}, keywords = {osnovna atribucijska pogre\v{s}ka, mentalno ude\v{s}avanje, potreba za spoznajom, dr\v{z}avna matura}, title = {Utjecaj mentalnog ude\v{s}avanja i potrebe za spoznajom na izra\v{z}enost osnovne atribucijske pogre\v{s}ke}, keyword = {osnovna atribucijska pogre\v{s}ka, mentalno ude\v{s}avanje, potreba za spoznajom, dr\v{z}avna matura}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dorociak, \v{Z}eljka}, year = {2007}, pages = {45}, keywords = {fundamental attribution error, priming, need for cognition, national graduation}, title = {Priming and need for cognition effects on fundamental attribution error}, keyword = {fundamental attribution error, priming, need for cognition, national graduation}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font