Pregled bibliografske jedinice broj: 335951
Književnost(i) u kontaktu, Suvremena srednjoevropska pripovjedna proza u gimnazijskoj nastavi književnosti
Književnost(i) u kontaktu, Suvremena srednjoevropska pripovjedna proza u gimnazijskoj nastavi književnosti. Rijeka: Izdavački centar Rijeka, 2001 (monografija)
CROSBI ID: 335951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Književnost(i) u kontaktu, Suvremena srednjoevropska pripovjedna proza u gimnazijskoj nastavi književnosti
(Literature(s) in contact. Contemporary midleeuropean narrative prose in high school literature teaching)
Autori
Benjak, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Izdavački centar Rijeka
Grad
Rijeka
Godina
2001
Stranica
273
ISBN
953-6066-84-X
Ključne riječi
srednjoevropska suvremena proza; kriteriji za izbor književnih sadržaja; kurikul; udžbenik; interkulturalizam
(midleeuropean narrative prose; curriculum; textbook; interculturalism;)
Sažetak
U knjizi je uspostavljen model interkulturalnoga književnog odgoja i obrazovanja. Taj je model utemeljen na teoriji nacionalnog identiteta i srednjoevropskoga kriterija, kao zajedničkih mjerila u programiranju književnoga odgoja i obrazovanja u evropskim zemljama. Predložene su mjere (proizišle iz rezulta komparativne analize srednjoevropskih /hrvatskih, slovenskih, čeških, austrijskih, mađarskih/ kurikula i udžbenika te empirijskog istraživanja) za unapređivanje književnoga odgoja i obrazovanja koje se odnose na programiranje, redefiniranje ciljeva književnoga odgoja i obrazovanja u skladu s načelima demokracije, slobode izbora, načelima nacionalnog identiteta, interkulturalizma, oblikovanja udžbenika i drugih didaktičkih izvora, fleksibilniju organizaciju nastavnog vremena, stvaralački položaj učenica/učenika, učiteljica/učitelja te pluralizam metodičkih sustava. Knjiga donosi primjere modela metodičke interpretacije Jančarove novelističke zbirke Skok s Liburnije i Kunderina romana Šala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija