Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 335848

Analiza strategija čitanja uspješnih i manje uspješnih učenika engleskog kao stranog jezika


Šamo, Renata
Analiza strategija čitanja uspješnih i manje uspješnih učenika engleskog kao stranog jezika, 2006., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 335848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza strategija čitanja uspješnih i manje uspješnih učenika engleskog kao stranog jezika
(Analysis of Reading Strategies Used by Good and Poor EFL Learners)

Autori
Šamo, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
13.11

Godina
2006

Stranica
318

Mentor
Vilke, Mirjana

Ključne riječi
interaktivni proces čitanja; strategije čitanja; kognitivna teorija učenja; teorija učenja i poučavanja stranih jezika; dob kao čimbenik ranog učenja; identitet čitatelja na stranom jeziku; cloze test i verbalni protokoli kao mjerni instrumenti u istraživanju čitanja
(interactive process of reading; reading strategies; cognitive learning theory; L2 acquisition theory; age factor; L2 reader identity; cloze test and verbal protocol as measurements in reading research)

Sažetak
U središtu su rada strategije čitanja kao jedno od najvažnijih područja suvremenih teorijsko-istraživačkih bavljenja čitanjem, dok je u njemu opisano istraživanje provedeno da bi se analizirale strategije unutar skupine uspješnih i manje uspješnih čitatelja na uzorku tekstova napisanih na engleskom jeziku te utvrdilo postoji li bitna razlika u njihovoj primjeni. Nakon prvog uvodnog dijela, teorijski dio obuhvaća četiri poglavlja u kojima se najprije ističe kognitivni pristup čitanju s glavnim polazištima u teoriji obrade podataka i kognitivnoj teoriji učenja te prikaz osnovnih razina čitanja: prepoznavanja riječi, sintaktičke analize i razumijevanja teksta ; zatim se razmatraju mogućnosti utjecaja čitatelja i teksta na proces čitanja na stranom jeziku kao i sličnosti, odnosno razlike između čitanja na materinskom i stranom jeziku. Strategijska dimenzija čitanja naslov je poglavlja u kojemu se strategije čitanja promatraju u širem kontekstu učenja i poučavanja stranih jezika dok se teorijski dio rada zaključno bavi nekim važnim pitanjima istraživanja čitanja. Slijedi poglavlje u kojemu je detaljno opisano provedeno istraživanje. Podatci, prikupljani iz višestrukih izvora (standardizirani test engleskog jezika, cloze-testovi i verbalni protokoli), analizirani su kvantitativno i kvalitativno. Dobiveni rezultati nisu potvrdili prvu hipotezu - učenici koji duže uče engleski jezik bolji su čitatelji od onih koji ga kraće uče - a razlozi proizlaze iz (izvan)nastavnih uvjeta učenja. No, druga se hipoteza potvrdila jer su rezultati pokazali da se dobri čitatelji koriste s više različitih strategija i čine to znatno češće od onih manje uspješnih. Isti su rezultati također pridonijeli određenju identiteta čitatelja na stranom jeziku kao i razradi nekih metodoloških smjernica za buduća istraživanja interaktivnog procesa čitanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli,
Sveučilište u Zagrebu

Profili:

Avatar Url Renata Šamo (autor)

Avatar Url Mirjana Vilke (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šamo, Renata
Analiza strategija čitanja uspješnih i manje uspješnih učenika engleskog kao stranog jezika, 2006., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Šamo, R. (2006) 'Analiza strategija čitanja uspješnih i manje uspješnih učenika engleskog kao stranog jezika', doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}amo, Renata}, year = {2006}, pages = {318}, keywords = {interaktivni proces \v{c}itanja, strategije \v{c}itanja, kognitivna teorija u\v{c}enja, teorija u\v{c}enja i pou\v{c}avanja stranih jezika, dob kao \v{c}imbenik ranog u\v{c}enja, identitet \v{c}itatelja na stranom jeziku, cloze test i verbalni protokoli kao mjerni instrumenti u istra\v{z}ivanju \v{c}itanja}, title = {Analiza strategija \v{c}itanja uspje\v{s}nih i manje uspje\v{s}nih u\v{c}enika engleskog kao stranog jezika}, keyword = {interaktivni proces \v{c}itanja, strategije \v{c}itanja, kognitivna teorija u\v{c}enja, teorija u\v{c}enja i pou\v{c}avanja stranih jezika, dob kao \v{c}imbenik ranog u\v{c}enja, identitet \v{c}itatelja na stranom jeziku, cloze test i verbalni protokoli kao mjerni instrumenti u istra\v{z}ivanju \v{c}itanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}amo, Renata}, year = {2006}, pages = {318}, keywords = {interactive process of reading, reading strategies, cognitive learning theory, L2 acquisition theory, age factor, L2 reader identity, cloze test and verbal protocol as measurements in reading research}, title = {Analysis of Reading Strategies Used by Good and Poor EFL Learners}, keyword = {interactive process of reading, reading strategies, cognitive learning theory, L2 acquisition theory, age factor, L2 reader identity, cloze test and verbal protocol as measurements in reading research}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font