Pregled bibliografske jedinice broj: 335848
Analiza strategija čitanja uspješnih i manje uspješnih učenika engleskog kao stranog jezika
Analiza strategija čitanja uspješnih i manje uspješnih učenika engleskog kao stranog jezika, 2006., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 335848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza strategija čitanja uspješnih i manje uspješnih učenika engleskog kao stranog jezika
(Analysis of Reading Strategies Used by Good and Poor EFL Learners)
Autori
Šamo, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
13.11
Godina
2006
Stranica
318
Mentor
Vilke, Mirjana
Ključne riječi
interaktivni proces čitanja; strategije čitanja; kognitivna teorija učenja; teorija učenja i poučavanja stranih jezika; dob kao čimbenik ranog učenja; identitet čitatelja na stranom jeziku; cloze test i verbalni protokoli kao mjerni instrumenti u istraživanju čitanja
(interactive process of reading; reading strategies; cognitive learning theory; L2 acquisition theory; age factor; L2 reader identity; cloze test and verbal protocol as measurements in reading research)
Sažetak
U središtu su rada strategije čitanja kao jedno od najvažnijih područja suvremenih teorijsko-istraživačkih bavljenja čitanjem, dok je u njemu opisano istraživanje provedeno da bi se analizirale strategije unutar skupine uspješnih i manje uspješnih čitatelja na uzorku tekstova napisanih na engleskom jeziku te utvrdilo postoji li bitna razlika u njihovoj primjeni. Nakon prvog uvodnog dijela, teorijski dio obuhvaća četiri poglavlja u kojima se najprije ističe kognitivni pristup čitanju s glavnim polazištima u teoriji obrade podataka i kognitivnoj teoriji učenja te prikaz osnovnih razina čitanja: prepoznavanja riječi, sintaktičke analize i razumijevanja teksta ; zatim se razmatraju mogućnosti utjecaja čitatelja i teksta na proces čitanja na stranom jeziku kao i sličnosti, odnosno razlike između čitanja na materinskom i stranom jeziku. Strategijska dimenzija čitanja naslov je poglavlja u kojemu se strategije čitanja promatraju u širem kontekstu učenja i poučavanja stranih jezika dok se teorijski dio rada zaključno bavi nekim važnim pitanjima istraživanja čitanja. Slijedi poglavlje u kojemu je detaljno opisano provedeno istraživanje. Podatci, prikupljani iz višestrukih izvora (standardizirani test engleskog jezika, cloze-testovi i verbalni protokoli), analizirani su kvantitativno i kvalitativno. Dobiveni rezultati nisu potvrdili prvu hipotezu - učenici koji duže uče engleski jezik bolji su čitatelji od onih koji ga kraće uče - a razlozi proizlaze iz (izvan)nastavnih uvjeta učenja. No, druga se hipoteza potvrdila jer su rezultati pokazali da se dobri čitatelji koriste s više različitih strategija i čine to znatno češće od onih manje uspješnih. Isti su rezultati također pridonijeli određenju identiteta čitatelja na stranom jeziku kao i razradi nekih metodoloških smjernica za buduća istraživanja interaktivnog procesa čitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli,
Sveučilište u Zagrebu