Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 335464

Negativna paradigma odnosa s javnošću/promidžbe


Hebrang, Branko
Negativna paradigma odnosa s javnošću/promidžbe // Komunikacijske znanosti : znanstvene grane i nazivlje : zbornik radova Znanstvenog kolokvija, Hrvatski studiji, [Zagreb], 3. svibnja 2006. / Mataušić, Mirko Juraj (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 47-63


CROSBI ID: 335464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Negativna paradigma odnosa s javnošću/promidžbe
(Public Relations as Covert Propaganda)

Autori
Hebrang, Branko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Komunikacijske znanosti : znanstvene grane i nazivlje : zbornik radova Znanstvenog kolokvija, Hrvatski studiji, [Zagreb], 3. svibnja 2006.

Urednik/ci
Mataušić, Mirko Juraj

Izdavač
Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2007

Raspon stranica
47-63

ISBN
978-953-6682-75-1

Ključne riječi
odnosi s javnošću, promidžba, javni mediji, informacije, dezinformacije
(public relations, propaganda, public media, information, disinformation, promotion)

Sažetak
Nema bitne razlika između odnosa s javnošću i propagande, riječ je o jednosmjernoj komunikacijskoj tehnologiji za uvjeravanje javnosti posredstvom javnih medija u suvremenome društvu kojoj pomažu različite tehnike za upravljanje mišljenjem korisnika medija. U središtu promidžbe i novinarstva nalazi se informacija, kada je stvorena u skladu s propisima, kodeksima i moralom, i dezinformacija, u slučajevima odstupanja od pretpostavljenih vrijednosti. Takve obavijesti utječu na formiranje zabilježenoga, javnoga znanja (ili lažnoga znanja) na društvenoj razini, a na osobnoj dugoročnoga pamćenja. Nije problem dok je promidžba u funkciji javnoga dobra i javne koristi, opasno je kada ona postane instrument za manipuliranje korisnicima medija. Neupućeni korisnik medija teško može prepoznati takvo djelovanje, pogotovo kada je prerušeno u nešto primamljivo, poput odnosa s javnošću. U članku se analizira gospodarsko-politička promidžba kao negativna paradigma, koja u krajnjim slučajevima može biti pogubna za naciju na globalnoj razini (rat), a za pojedinca može se manifestirati kao duševna i fizička destrukcija. Navedeni su neki primjeri prikrivene promidžbe i naznačene su posljedice. Autor smatra da odnose s javnošću treba zvati izvornim imenom propaganda (promidžba) kako bi bilo smanjeno relativiziranje mogućega destruktivnoga djelovanja, zalaže se za poučavanje o propagandi i opasnostima u slučaju korištenja javne riječi kao oružja (kritičko promišljanje), što bi moglo smanjiti pokorno služenje medija tzv. industriji odnosa s javnošću.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301799-1999 - Oblikovanje i upravljanje javnim znanjem u informacijskom prostoru (Tuđman, Miroslav, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Branko Hebrang (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hebrang, Branko
Negativna paradigma odnosa s javnošću/promidžbe // Komunikacijske znanosti : znanstvene grane i nazivlje : zbornik radova Znanstvenog kolokvija, Hrvatski studiji, [Zagreb], 3. svibnja 2006. / Mataušić, Mirko Juraj (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 47-63
Hebrang, B. (2007) Negativna paradigma odnosa s javnošću/promidžbe. U: Mataušić, M. (ur.) Komunikacijske znanosti : znanstvene grane i nazivlje : zbornik radova Znanstvenog kolokvija, Hrvatski studiji, [Zagreb], 3. svibnja 2006.. Zagreb, Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, str. 47-63.
@inbook{inbook, author = {Hebrang, Branko}, editor = {Matau\v{s}i\'{c}, M.}, year = {2007}, pages = {47-63}, keywords = {odnosi s javno\v{s}\'{c}u, promid\v{z}ba, javni mediji, informacije, dezinformacije}, isbn = {978-953-6682-75-1}, title = {Negativna paradigma odnosa s javno\v{s}\'{c}u/promid\v{z}be}, keyword = {odnosi s javno\v{s}\'{c}u, promid\v{z}ba, javni mediji, informacije, dezinformacije}, publisher = {Hrvatski studiji Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Hebrang, Branko}, editor = {Matau\v{s}i\'{c}, M.}, year = {2007}, pages = {47-63}, keywords = {public relations, propaganda, public media, information, disinformation, promotion}, isbn = {978-953-6682-75-1}, title = {Public Relations as Covert Propaganda}, keyword = {public relations, propaganda, public media, information, disinformation, promotion}, publisher = {Hrvatski studiji Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font