Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 335180

Modeli ili teorije čitanja u nastavnoj praksi


Šamo, Renata
Modeli ili teorije čitanja u nastavnoj praksi // Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo - knjiga II / Tatković, Nevenka ; Muradbegović, Aida (ur.).
Pula: Sveučilište u Rijeci - Visoka učiteljska škola u Puli i Hrvatski pedagoško-književni zbor Zagreb, 2002. str. 35-43 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 335180 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeli ili teorije čitanja u nastavnoj praksi
(Reading Models in Educational Context)

Autori
Šamo, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo - knjiga II / Tatković, Nevenka ; Muradbegović, Aida - Pula : Sveučilište u Rijeci - Visoka učiteljska škola u Puli i Hrvatski pedagoško-književni zbor Zagreb, 2002, 35-43

ISBN
953-98198-5-7

Skup
Drugi dani Mate Demarina

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska; Brijuni, Hrvatska, 2002

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
vanjski model čitanja; unutarnji model čitanja; psiholingvistička igra pogađanja; interaktivni modeli čitanja; čitanje u nastavi
(bottom-up model; top-down model; psycholinguistic guessing game; interactive models; how to teach reading)

Sažetak
U članku nalazimo kratki prikaz glavnih modela ili teorija čitanja koje su bitno utjecale na promjenu pristupa poučavanju i usvajanju vještine čitanja u nastavnom procesu. Prijašnja ustrajavanja na dekontekstualiziranom čitanju tijekom sedamdesetih zamijenjena su isticanjem središnje uloge značenja u datom kontekstu dok se najnovija stremljenja kreću u pravcu određenja čitanja kao jednog dinamičnog interaktivnog procesa s nužnim posljedicama po suvremenu nastavnu praksu te s krajnjim ciljem osposobljavanja strategijskih čitatelja i njihovog brzog osamostaljivanja u cjelovitom procesu učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130750

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Visoka učiteljska škola u Puli,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Renata Šamo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šamo, Renata
Modeli ili teorije čitanja u nastavnoj praksi // Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo - knjiga II / Tatković, Nevenka ; Muradbegović, Aida (ur.).
Pula: Sveučilište u Rijeci - Visoka učiteljska škola u Puli i Hrvatski pedagoško-književni zbor Zagreb, 2002. str. 35-43 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Šamo, R. (2002) Modeli ili teorije čitanja u nastavnoj praksi. U: Tatković, N. & Muradbegović, A. (ur.)Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo - knjiga II.
@article{article, author = {\v{S}amo, Renata}, year = {2002}, pages = {35-43}, keywords = {vanjski model \v{c}itanja, unutarnji model \v{c}itanja, psiholingvisti\v{c}ka igra poga\djanja, interaktivni modeli \v{c}itanja, \v{c}itanje u nastavi}, isbn = {953-98198-5-7}, title = {Modeli ili teorije \v{c}itanja u nastavnoj praksi}, keyword = {vanjski model \v{c}itanja, unutarnji model \v{c}itanja, psiholingvisti\v{c}ka igra poga\djanja, interaktivni modeli \v{c}itanja, \v{c}itanje u nastavi}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Rijeci - Visoka u\v{c}iteljska \v{s}kola u Puli i Hrvatski pedago\v{s}ko-knji\v{z}evni zbor Zagreb}, publisherplace = {Pula, Hrvatska; Brijuni, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}amo, Renata}, year = {2002}, pages = {35-43}, keywords = {bottom-up model, top-down model, psycholinguistic guessing game, interactive models, how to teach reading}, isbn = {953-98198-5-7}, title = {Reading Models in Educational Context}, keyword = {bottom-up model, top-down model, psycholinguistic guessing game, interactive models, how to teach reading}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Rijeci - Visoka u\v{c}iteljska \v{s}kola u Puli i Hrvatski pedago\v{s}ko-knji\v{z}evni zbor Zagreb}, publisherplace = {Pula, Hrvatska; Brijuni, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font