Pregled bibliografske jedinice broj: 335180
Modeli ili teorije čitanja u nastavnoj praksi
Modeli ili teorije čitanja u nastavnoj praksi // Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo - knjiga II / Tatković, Nevenka ; Muradbegović, Aida (ur.).
Pula: Sveučilište u Rijeci - Visoka učiteljska škola u Puli i Hrvatski pedagoško-književni zbor Zagreb, 2002. str. 35-43 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 335180 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli ili teorije čitanja u nastavnoj praksi
(Reading Models in Educational Context)
Autori
Šamo, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo - knjiga II
/ Tatković, Nevenka ; Muradbegović, Aida - Pula : Sveučilište u Rijeci - Visoka učiteljska škola u Puli i Hrvatski pedagoško-književni zbor Zagreb, 2002, 35-43
ISBN
953-98198-5-7
Skup
Drugi dani Mate Demarina
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska; Brijuni, Hrvatska, 2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
vanjski model čitanja; unutarnji model čitanja; psiholingvistička igra pogađanja; interaktivni modeli čitanja; čitanje u nastavi
(bottom-up model; top-down model; psycholinguistic guessing game; interactive models; how to teach reading)
Sažetak
U članku nalazimo kratki prikaz glavnih modela ili teorija čitanja koje su bitno utjecale na promjenu pristupa poučavanju i usvajanju vještine čitanja u nastavnom procesu. Prijašnja ustrajavanja na dekontekstualiziranom čitanju tijekom sedamdesetih zamijenjena su isticanjem središnje uloge značenja u datom kontekstu dok se najnovija stremljenja kreću u pravcu određenja čitanja kao jednog dinamičnog interaktivnog procesa s nužnim posljedicama po suvremenu nastavnu praksu te s krajnjim ciljem osposobljavanja strategijskih čitatelja i njihovog brzog osamostaljivanja u cjelovitom procesu učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130750
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Visoka učiteljska škola u Puli,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Renata Šamo
(autor)