Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 335173

Poznavanje koncepta L1 i l2 čitanja - primjer jednog istraživanja


Šamo, Renata
Poznavanje koncepta L1 i l2 čitanja - primjer jednog istraživanja // Dijete i jezik danas - Dijete i učenje hrvatskoga jezika ; Dijete i učenje stranoga jezika / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2002. str. 156-163 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 335173 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poznavanje koncepta L1 i l2 čitanja - primjer jednog istraživanja
(Conceptual Knowledge of the L1 and L2 Reading - Case Study)

Autori
Šamo, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Dijete i jezik danas - Dijete i učenje hrvatskoga jezika ; Dijete i učenje stranoga jezika / Vodopija, Irena - Osijek : Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2002, 156-163

ISBN
953-6965-00-3

Skup
Dijete i jezik danas

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2002

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
nastava čitanja; produktivna interakcija s tekstom; samoprocjena
(teaching how to read; productive interaction with text; self-evaluation)

Sažetak
Na primjeru istraživanja provedenoga u Osnovnoj školi Centar u Puli nastojali smo istražiti poznavanje koncepta čitanja na materinskome i na stranome jeziku među učenicima u dobi od deset-jedanaest godina. Rezultati su pokazali da su naši ispitanici stekli jasnu predodžbu o čitanju kao problemski postavljenoj aktivnosti, bez obzira misle li na L1 ili L2 čitanje. Svojim iznimno zanimljivim razmišljanjem o povezanosti govornoga i pisanoga koda u procesu usvajanja vještine čitanja samo su potvrdili opravdanost u cjelovit pristup usvajanju jezika od ranoga djetinjstva. Naši su ispitanici inače bili uključeni u projekt ranog učenja stranih jezika. Potaknuti njihovim poimanjem procesa čitanja, zamolili smo također ispitanike da sami ocijene vlastito čitanje na hrvatskome i na engleskome jeziku. Zanimljiva je kritičnija samoprocjena L2 čitanja što proizlazi iz njihova svjesnoga razlikovanja navedenog procesa kao zahtjevnijeg zadatka. Ponuđeni odgovori ispitanih učenika nameću nam pouzdan odgovor na pitanje čemu treba težiti u nastavi čitanja. Smatramo da učenike u svakodnevnoj razrednoj situaciji treba poticati na produktivnu interakciju s tekstom, prilagođenu njihovim kognitivnim, društvenim, emocionalnim i kulturološkim potrebama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130750

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Visoka učiteljska škola u Puli,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Renata Šamo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šamo, Renata
Poznavanje koncepta L1 i l2 čitanja - primjer jednog istraživanja // Dijete i jezik danas - Dijete i učenje hrvatskoga jezika ; Dijete i učenje stranoga jezika / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2002. str. 156-163 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Šamo, R. (2002) Poznavanje koncepta L1 i l2 čitanja - primjer jednog istraživanja. U: Vodopija, I. (ur.)Dijete i jezik danas - Dijete i učenje hrvatskoga jezika ; Dijete i učenje stranoga jezika.
@article{article, author = {\v{S}amo, Renata}, editor = {Vodopija, I.}, year = {2002}, pages = {156-163}, keywords = {nastava \v{c}itanja, produktivna interakcija s tekstom, samoprocjena}, isbn = {953-6965-00-3}, title = {Poznavanje koncepta L1 i l2 \v{c}itanja - primjer jednog istra\v{z}ivanja}, keyword = {nastava \v{c}itanja, produktivna interakcija s tekstom, samoprocjena}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J. J. Strossmayera u Osijeku, Visoka u\v{c}iteljska \v{s}kola u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}amo, Renata}, editor = {Vodopija, I.}, year = {2002}, pages = {156-163}, keywords = {teaching how to read, productive interaction with text, self-evaluation}, isbn = {953-6965-00-3}, title = {Conceptual Knowledge of the L1 and L2 Reading - Case Study}, keyword = {teaching how to read, productive interaction with text, self-evaluation}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J. J. Strossmayera u Osijeku, Visoka u\v{c}iteljska \v{s}kola u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font