Pregled bibliografske jedinice broj: 335173
Poznavanje koncepta L1 i l2 čitanja - primjer jednog istraživanja
Poznavanje koncepta L1 i l2 čitanja - primjer jednog istraživanja // Dijete i jezik danas - Dijete i učenje hrvatskoga jezika ; Dijete i učenje stranoga jezika / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2002. str. 156-163 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 335173 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje koncepta L1 i l2 čitanja - primjer jednog istraživanja
(Conceptual Knowledge of the L1 and L2 Reading - Case Study)
Autori
Šamo, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas - Dijete i učenje hrvatskoga jezika ; Dijete i učenje stranoga jezika
/ Vodopija, Irena - Osijek : Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2002, 156-163
ISBN
953-6965-00-3
Skup
Dijete i jezik danas
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava čitanja; produktivna interakcija s tekstom; samoprocjena
(teaching how to read; productive interaction with text; self-evaluation)
Sažetak
Na primjeru istraživanja provedenoga u Osnovnoj školi Centar u Puli nastojali smo istražiti poznavanje koncepta čitanja na materinskome i na stranome jeziku među učenicima u dobi od deset-jedanaest godina. Rezultati su pokazali da su naši ispitanici stekli jasnu predodžbu o čitanju kao problemski postavljenoj aktivnosti, bez obzira misle li na L1 ili L2 čitanje. Svojim iznimno zanimljivim razmišljanjem o povezanosti govornoga i pisanoga koda u procesu usvajanja vještine čitanja samo su potvrdili opravdanost u cjelovit pristup usvajanju jezika od ranoga djetinjstva. Naši su ispitanici inače bili uključeni u projekt ranog učenja stranih jezika. Potaknuti njihovim poimanjem procesa čitanja, zamolili smo također ispitanike da sami ocijene vlastito čitanje na hrvatskome i na engleskome jeziku. Zanimljiva je kritičnija samoprocjena L2 čitanja što proizlazi iz njihova svjesnoga razlikovanja navedenog procesa kao zahtjevnijeg zadatka. Ponuđeni odgovori ispitanih učenika nameću nam pouzdan odgovor na pitanje čemu treba težiti u nastavi čitanja. Smatramo da učenike u svakodnevnoj razrednoj situaciji treba poticati na produktivnu interakciju s tekstom, prilagođenu njihovim kognitivnim, društvenim, emocionalnim i kulturološkim potrebama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130750
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Visoka učiteljska škola u Puli,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Renata Šamo
(autor)