Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 335090

Strategijsko ponašanje čitatelja: rezultati jednog istraživanja


Šamo, Renata
Strategijsko ponašanje čitatelja: rezultati jednog istraživanja // Psiholingvistika i kognitivna znanost u hrvatskoj primijenjenoj lingvistici / Stolac, Dijana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris (ur.).
Zagreb : RIjeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2003. str. 709-714 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 335090 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strategijsko ponašanje čitatelja: rezultati jednog istraživanja
(Strategic Reading Behaviour: Research Results)

Autori
Šamo, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Psiholingvistika i kognitivna znanost u hrvatskoj primijenjenoj lingvistici / Stolac, Dijana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris - Zagreb : RIjeka : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2003, 709-714

ISBN
953-6839-21-0

Skup
XV. savjetovanje HDPL

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 18.05.2001. - 19.05.2001

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
rano učenje stranih jezika; čitanje na materinskom jeziku; čitanje na stranom jeziku; strategije i sastavnice čitanja
(early FL learning; L1 reading; L2 reading; reading strategies and components)

Sažetak
U ovome radu sadržan je kratak prikaz dijela rezultata istraživanja provedenog na uzorku učenika u dobi od deset-jedanaest godina koji su bili petu godinu uključeni u projekt ranog učenja stranih jezika. Pokušali smo, kao opći cilj istraživanja, rasvijetliti razvijanje vještine čitanja u ranom učenju engleskog kao stranog jezika te su nas osobito zanimale strategije kojima se djeca koriste prigodom čitanja u sebi teksta na hrvatskom i na engleskom jeziku. Zabilježene se strategije odnose na glavne sastavnice procesa čitanja na materinskom, odnosno stranom jeziku: priprema za čitanje, nadgledanje procesa čitanja, određenje značenja, prepoznavanje vokabulara, znanje o retoričkoj strukturi teksta, prepoznavanje problema razumijevanja teksta i reakcija na pročitani tekst. Djeca su uglavnom isticala sljedeće strategije: pažljivo čitanje, prepoznavanje vokabulara, poznavanje strukture narativnog teksta i samostalno donošenje zaključaka. Istraživanje je pokazalo da se i djeca u toj ranoj dobi mogu smatrati strategijskim čitateljima. Premda im nije poznat širok repertoar strategija, naši su ispitanici sasvim svjesni pomoćne uloge poznavanja koncepta i tehnike čitanja na materinskom jeziku u procesu čitanja na engleskom kao stranom jeziku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130750

Ustanove:
Veleučilište u Rijeci,
Visoka učiteljska škola u Puli,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Renata Šamo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šamo, Renata
Strategijsko ponašanje čitatelja: rezultati jednog istraživanja // Psiholingvistika i kognitivna znanost u hrvatskoj primijenjenoj lingvistici / Stolac, Dijana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris (ur.).
Zagreb : RIjeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2003. str. 709-714 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Šamo, R. (2003) Strategijsko ponašanje čitatelja: rezultati jednog istraživanja. U: Stolac, D., Ivanetić, N. & Pritchard, B. (ur.)Psiholingvistika i kognitivna znanost u hrvatskoj primijenjenoj lingvistici.
@article{article, author = {\v{S}amo, Renata}, year = {2003}, pages = {709-714}, keywords = {rano u\v{c}enje stranih jezika, \v{c}itanje na materinskom jeziku, \v{c}itanje na stranom jeziku, strategije i sastavnice \v{c}itanja}, isbn = {953-6839-21-0}, title = {Strategijsko pona\v{s}anje \v{c}itatelja: rezultati jednog istra\v{z}ivanja}, keyword = {rano u\v{c}enje stranih jezika, \v{c}itanje na materinskom jeziku, \v{c}itanje na stranom jeziku, strategije i sastavnice \v{c}itanja}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}amo, Renata}, year = {2003}, pages = {709-714}, keywords = {early FL learning, L1 reading, L2 reading, reading strategies and components}, isbn = {953-6839-21-0}, title = {Strategic Reading Behaviour: Research Results}, keyword = {early FL learning, L1 reading, L2 reading, reading strategies and components}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font