Pregled bibliografske jedinice broj: 335090
Strategijsko ponašanje čitatelja: rezultati jednog istraživanja
Strategijsko ponašanje čitatelja: rezultati jednog istraživanja // Psiholingvistika i kognitivna znanost u hrvatskoj primijenjenoj lingvistici / Stolac, Dijana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris (ur.).
Zagreb : RIjeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2003. str. 709-714 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 335090 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategijsko ponašanje čitatelja: rezultati jednog istraživanja
(Strategic Reading Behaviour: Research Results)
Autori
Šamo, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Psiholingvistika i kognitivna znanost u hrvatskoj primijenjenoj lingvistici
/ Stolac, Dijana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris - Zagreb : RIjeka : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2003, 709-714
ISBN
953-6839-21-0
Skup
XV. savjetovanje HDPL
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 18.05.2001. - 19.05.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rano učenje stranih jezika; čitanje na materinskom jeziku; čitanje na stranom jeziku; strategije i sastavnice čitanja
(early FL learning; L1 reading; L2 reading; reading strategies and components)
Sažetak
U ovome radu sadržan je kratak prikaz dijela rezultata istraživanja provedenog na uzorku učenika u dobi od deset-jedanaest godina koji su bili petu godinu uključeni u projekt ranog učenja stranih jezika. Pokušali smo, kao opći cilj istraživanja, rasvijetliti razvijanje vještine čitanja u ranom učenju engleskog kao stranog jezika te su nas osobito zanimale strategije kojima se djeca koriste prigodom čitanja u sebi teksta na hrvatskom i na engleskom jeziku. Zabilježene se strategije odnose na glavne sastavnice procesa čitanja na materinskom, odnosno stranom jeziku: priprema za čitanje, nadgledanje procesa čitanja, određenje značenja, prepoznavanje vokabulara, znanje o retoričkoj strukturi teksta, prepoznavanje problema razumijevanja teksta i reakcija na pročitani tekst. Djeca su uglavnom isticala sljedeće strategije: pažljivo čitanje, prepoznavanje vokabulara, poznavanje strukture narativnog teksta i samostalno donošenje zaključaka. Istraživanje je pokazalo da se i djeca u toj ranoj dobi mogu smatrati strategijskim čitateljima. Premda im nije poznat širok repertoar strategija, naši su ispitanici sasvim svjesni pomoćne uloge poznavanja koncepta i tehnike čitanja na materinskom jeziku u procesu čitanja na engleskom kao stranom jeziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130750
Ustanove:
Veleučilište u Rijeci,
Visoka učiteljska škola u Puli,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Renata Šamo
(autor)