Pregled bibliografske jedinice broj: 334779
Verbalna i neverbalna interkulturalna komunikacija
Verbalna i neverbalna interkulturalna komunikacija // Bez predrasuda i stereotipa / Benjak, M. (ur.).
Rijeka: Izdavački centar Rijeka, 2005. str. 50-90
CROSBI ID: 334779 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Verbalna i neverbalna interkulturalna komunikacija
(Verbal and nonverbal intercultural communication)
Autori
Piršl, Elvi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Bez predrasuda i stereotipa
Urednik/ci
Benjak, M.
Izdavač
Izdavački centar Rijeka
Grad
Rijeka
Godina
2005
Raspon stranica
50-90
ISBN
953-6939-26-6
Ključne riječi
kultura, verbalna i neverbalna komunikacija, interkulturalna kompetencija, interkulturalna komunikacijska kompetencija
(culture, verbal and nonverbal communication, intercultural competence, intercultural communication competence)
Sažetak
Rad se bavi nekim ključnim teorijskim i praktičnim pitanjima interkulturalne komunikacijske kompetencije s osobitim naglaskom na analizu i tumačenje njezine dvostruke manifestacije: verbalne i neverbalne. U radu se naglašava ova dualnost, koja je inače u razmatranjima o komunikaciji često zanemarena u korist verbalnoga dijela ili posve odvojena od njega. Ukazuje se na važnost neverbalnih kodova u poučavanju komunikacije jer poteškoće u usvajanju kompetentnosti leže upravo u neverbalnom kodeksu koji često ima drukčije značenje od verbalne poruke. Posebna pozornost je posvećena primjeni teorije interkulturalizma u nastavi kada u razredu imamo učenike različitog kulturnog podrijetla o čemu valja i te kako voditi računa zbog rješavanja različitih problema kao npr. problem komunikacije, sporazumijevanja, socijalizacije, stilova poučavanja i školskog uspjeha učenika. Stoga, razvijanje interkulturalne kompetencije učitelja/nastavnika dugotrajan je, cjeloživotni proces. U tom odgojno-obrazovnom procesu posebnu ulogu ima škola, odnosno učitelji i nastavnici. Pri tome, osvještavanje i razvijanje interkulturalnih osobina kod svakog pojedinca (kognitivna, emocionalna, ponašajna dimenzija)koji živi i djeluje u kulturno pluralnim sredinama, neophodno je. Tekst završava iznošenjem argumenata za uvođenje i sustavno provođenje interkulturalnog odgoja i obrazovanja u sklopu europske dimenzije poučavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija