Pregled bibliografske jedinice broj: 334183
L'educazione interculturale nella teoria e nella pratica nei paesi balcanici
L'educazione interculturale nella teoria e nella pratica nei paesi balcanici // Pedagogia interculturale in Italia e in Europa / Portera, Agostino (ur.).
Milano: Vita e Pensiero, Universita' Ricerche, 2003. str. 103-116 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 334183 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
L'educazione interculturale nella teoria e nella pratica nei paesi balcanici
(Intercultural education in theory and practice in Balcans' countries)
Autori
Piršl, Elvi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogia interculturale in Italia e in Europa
/ Portera, Agostino - Milano : Vita e Pensiero, Universita' Ricerche, 2003, 103-116
ISBN
88-343-0968-5
Skup
Pedagogia interculturale in Italia e in Europa: aspetti epistemologici e didattici
Mjesto i datum
Verona, Italija, 24.02.2002. - 25.02.2002
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
educazione interculturale; stereotipi; distanza sociale; multiculturalismo; pluralismo culturale
(intercultural education; stereotype; social distance; multiculturalism; cultural pluralism)
Sažetak
Rad donosi treorijski pregled o interkulturalnom odgoju i obrazovanju u Hrvatskoj s posebnim osvrtom na doprinos Odsjeka za pedagogiju Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu kako u znanstvenom tako i u nastavnom pogledu. Naime, u sklopu Odsjeka provedena su različita znanstvena istraživanja u području interkulturalizma, a od 1995. godine interkulturalni odgoj se javlja kao poseban kolegij na Odsjeku pedagogije na diplomskom i postdiplomskom studiju. U empirijskom dijelu rada prikazani su najznačajniji rezultati komparativnog istraživanja provedenog u osnovnim školama u Hrvatskoj, Sloveniji i Italiji. Cilj istraživanja bio je komparativna analiza nastavnih programa prirode i društva i povijesti od I. do V. razreda većinskih i manjinskih osnovnih škola u Hrvatskoj, Sloveniji i Italiji te analiza stavova učitelja prema učenicima različitih nacionalnosti. Na temelju kvantitativne komparativne analize zastupljenosti interkulturalnih sadržaja u nastavi prirode i društva te povijesti u većinskim i manjinskim osnovnim školama u Hrvatskoj, Sloveniji i Italiji može se zaključiti kako je najveći postotak nastavnih tema s elementima interkulturalizma prisutan u nastavnim programima talijanskih osnovnih škola u Italiji od I. do V. razreda, ukupno (78.8%), zatim u slovenskim (74.3%) i talijanskim osnovnim školama (71.5%) u Sloveniji te u talijanskim (62.7%) i hrvatskim osnovnim školama (57.6%) u Hrvatskoj. Ispitivanje stavova učitelja prema različitim nacionalnostima pokazalo je da su učitelji hrvatske, slovenske i talijanske nacionalnosti iskazali najmanju socijalnu distancu prema pripadnicima svoje nacionalnosti dok je najveća socijalna distanca iskazana prema Romima. Učitelji najbolje poznaju obilježja svoje kulture, a vrlo malo su upoznati s romskom, albanskom i muslimanskom kulturom. Učiteljima u radu s djecom druge nacionalnosti najviše poteškoća pričinjava problem nepoznavanja jezika (M=3.06 ; SD=1.57), nedostatak vremena za sustavno bavljenje tim učenicima (M=2.64 ; SD=1.23) i nedostatak nastavnog materijala, a u pogledu djelotvornih oblika integracije učenika različitih nacionalnih grupa u razredu, učitelji osnovnih škola pridaju najveću važnost poticanju bolje suradnje s roditeljima (M=4.17: SD=1.05) kao i češćim uključivanjem učenika drugih nacionalnosti u školske i izvanškolske aktivnosti (M=4.15 ; SD=1.04).
Izvorni jezik
Ita