Pregled bibliografske jedinice broj: 334114
Socijalna i ispitna anksioznost te percepcija samoefikasnosti kao prediktori ishoda ispitne situacije
Socijalna i ispitna anksioznost te percepcija samoefikasnosti kao prediktori ishoda ispitne situacije, 2008., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 334114 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna i ispitna anksioznost te percepcija samoefikasnosti kao prediktori ishoda ispitne situacije
(Social and test anxiety and perception of self-efficacy as predictors of exam outcomes)
Autori
Juretić, Jasminka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.03
Godina
2008
Stranica
90
Mentor
Arambašić, Lidija
Neposredni voditelj
Živčić-Bećirević, Ivanka
Ključne riječi
socijalna anksioznost; ispitna anksioznost; percepcija samoefikasnosti; ispitna situacija; automatske misli; uspjeh na ispitu; studenti
(social anxiety; test anxiety; perception of self-efficacy; test situation; automatic thoughts; exam success; students)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je objediniti neke dispozicijske te neke situacijske varijable kako bi se utvrdilo koje više doprinose uspjehu na ispitu i zadovoljstvu postignutim uspjehom. Ujedno se želio provjeriti odnos između dispozicijskih (socijalna anksioznost, ispitna anskioznost kao crta ličnosti i opća samoefikasnost) i situacijskih varijabi (ispitna anksioznosti kao stanje, samoefikasnost u ispitnoj situaciji i automatske misli tijekom polaganja najtežeg ispita na godini) te objektivnog i subjektivnog ishoda ispita. Istraživanje je provedeno u tri dijela. Sudjelovali su studenti i studentice prvih, drugih i trećih godina studija Sveučilišta u Rijeci. Rezultati su pokazali da su situacijske varijable važnije za objašnjavanje uspjeha na ispitu nego što su to dispozicijske. Socijalna anksioznost te pozitivne i ohrabrujuće automatske misli pozitivni su prediktori uspjeha na ispitu. Utvrđeno je i da su situacijske varijable one koje značajno doprinose objašnjavanju zadovoljstva uspjehom postignutom na ispitu. Samo pozitivne i ohrabrujuće automatske misli imaju značajan samostalan doprinos u objašnjavanju zadovoljstva uspjehom postignutom na ispitu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka