Pregled bibliografske jedinice broj: 333619
Razumijevanje vremenske strukture narativnoga teksta u ranom učenju engleskoga jezika
Razumijevanje vremenske strukture narativnoga teksta u ranom učenju engleskoga jezika // Dijete i jezik danas - dijete i tekst: zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa / Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 203-226 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 333619 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje vremenske strukture narativnoga teksta u ranom učenju engleskoga jezika
(Understanding the temporal structure of narrative texts by young learners of English as a foreign language)
Autori
Narančić Kovač, Smiljana ; Milković, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas - dijete i tekst: zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa
/ Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 203-226
ISBN
978-953-6965-27-4
Skup
Međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas - dijete i tekst
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
glagolsko vrijeme; priča; pripovjedni diskurs; rano učenje engleskog jezika; čitanje
(tense; story; narrative discourse; young EFL learners; reading)
Sažetak
U radu se donose rezultati istraživanja o čitanju glagola u narativnom diskursu na engleskom kao stranom jeziku u učenika drugoga razreda osnovne škole, izvornih govornika hrvatskoga jezika te o njihovom razumijevanju vremenske strukture pripovjednoga teksta. Utvrđuje se da djeca najmlađe školske dobi ne razlikuju gramatička obilježja glagolskih vremena na stranom jeziku te se stoga pri čitanju glagolskih oblika i pri interpretaciji njihovih vremenskih značenja ne oslanjaju na njihova morfološko-sintaktička obilježja. U razumijevanju teksta djeca se prvenstveno oslanjaju na već usvojenu pripovjednu shemu, tj. na kontekst pripovjednoga diskursa, na temelju kojega pripovjednom tekstu pridružuju odgovarajuću vremensku strukturu. Glagolska vremena djeca povezuju s tipom diskursa te u rekonstrukciji priče na materinskom jeziku dosljedno pridružuju prošla glagolska vremena naraciji, a sadašnja opisu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0988 - Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika (Mihaljević-Djigunović, Jelena, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb