Pregled bibliografske jedinice broj: 333606
Čitanje slika i nastanak priče – studija slučaja
Čitanje slika i nastanak priče – studija slučaja // Rano učenje hrvatskoga jezika / Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008. str. 66-80 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 333606 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitanje slika i nastanak priče – studija slučaja
(Reading Pictures to Establish a Story – A Case Study)
Autori
Hanžić Deda, Silvija ; Narančić Kovač, Smiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Rano učenje hrvatskoga jezika
/ Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008, 66-80
ISBN
978-953-99326-6-2
Skup
1. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima - Prvi specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga jezika
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.10.2007. - 27.10.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
priča ; slikovnica ; vizualni tekst ; strategije čitanja ; rano učenje engleskog jezika
(story ; picture books ; visual text ; reading strategies ; young EFL learners)
Sažetak
Skupina djece u dobi od 6-7 godina, koja su počela učiti engleski kao strani jezik, zajednički je rekonstruirala priču po nizu slika iz slikovnice Cockatoos Quentina Blakea (1994). Analizira se tijek dječjega zajedničkog ‘ čitanja slika’ s ciljem da se istraže njihove strategije, uključujući porabu hrvatskoga i engleskoga jezika, njihova suradnja u rekonstrukciji i razumijevanju priče, kao i pojedinačne osobne i skupne reakcije na priču koju stvaraju i na sam proces 'čitanja'. Pokazalo se da su djeca u značajnoj mjeri uspjela rekonstruirati glavne događaje izvorne priče, da pritom rabila više raznorodnih strategija, te da je aktivnost bila na više načina svrsishodna u nastavi engleskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0988 - Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika (Mihaljević-Djigunović, Jelena, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb