Pregled bibliografske jedinice broj: 332894
Kompetencije u socijalnom radu iz perspektive studija socijalnog rada
Kompetencije u socijalnom radu iz perspektive studija socijalnog rada // Kvaliteta i profesionalna odgovornost u socijalnom radu: Zbornik sažetaka
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih radnika, 2007. str. 7-7 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 332894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije u socijalnom radu iz perspektive studija socijalnog rada
(Competences in Social Work form the perspective of Department of Social Work)
Autori
Branica, Vanja ; Urbanc, Kristina ; Leutar, Zdravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Kvaliteta i profesionalna odgovornost u socijalnom radu: Zbornik sažetaka
/ - Zagreb : Hrvatska udruga socijalnih radnika, 2007, 7-7
Skup
Kvaliteta i profesionalna odgovornost u socijalnom radu
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 28.11.2007. - 30.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kompetencije socijalnog rada; obrazovanje socijalnih radnika; studij socijalnog rada; komparativni prikaz
(social work competences; social work education)
Sažetak
Kompetencije u socijalnom radu, odnosno jasnije i preciznije određenje što bi po završetku studija profesionalci trebali moći i znati raditi, koncept je koji sve više dobiva na značaju. Promatrajući socijalni rad kroz suvremenu međunarodnu definiciju prema kojoj je profesija usmjerena na „ promociju socijalne promjene, rješavanje problema u međuljudskim odnosima i osnaživanje i oslobađanje ljudi da postignu svoju dobrobit“ nameće se pitanje koje su to kompetencije potrebne stručnjacima te da li se kroz obrazovanje socijalnih radnika one kod studenata i razvijaju? Pri izradi programa fakultet bi trebao anticipirati trenutne potrebe profesionalaca iz prakse socijalnog rada ali i budućnost prakse te razvoj znanosti socijalnog rada, uzimajući u obzir društvene promjene koje se odražavaju na socijalne probleme te ulogu fakulteta u razvoju i prijenosu znanja iz područja socijalnog rada. Pitanje je u kojoj mjeri studij može i treba osposobiti studente za tekuću praksu socijalnog rada te u kojoj mjeri treba biti „ ispred vremena“ ? Odgovor na ovo pitanje ne može biti jednostavan i jednodimenzionalan ukoliko samo uzmemo u obzir vremensku dimenziju studiranja (4 do 5 godina u prosjeku), razvoj znanosti i društvene promjene koje se paralelno događaju. Polazeći od navedenih pitanja i dilema izlaganjem će biti prikazana komparativna analiza kompetencija koje se razvijaju kroz nekoliko europskih obrazovnih programa socijalnog rada s područja Njemačke, Austrije, Švicarske, Velike Britanije i Švedske. Uz to biti će prikazana i analiza kompetencija koje se kod studenta socijalnog rada nastoje razviti kroz postojeći obrazovni program Studijskog centra socijalnog rada. Analiziran je sadržaj svih kolegija, obveznih i izbornih, na preddiplomskom studiju (N=38) i diplomskom studiju (N=15).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
066-0000000-3617 - SOCIJALNI POLOŽAJ STARIJIH I OSOBA S INVALIDITETOM U HRVATSKOJ I ZEMLJAMA EU (Leutar, Zdravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb