Pregled bibliografske jedinice broj: 332843
Tipologija pogrješaka u pisanim sastavcima učenika prvog razreda osnovne škole
Tipologija pogrješaka u pisanim sastavcima učenika prvog razreda osnovne škole // Rano učenje hrvatskoga jezika / Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja ; Požgaj-Hadži, Vesna (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 30-41
CROSBI ID: 332843 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tipologija pogrješaka u pisanim sastavcima učenika prvog razreda osnovne škole
(Typology of errors in written work by first graders in primary school)
Autori
Bežen, Ante ; Conjar, Bogdanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Rano učenje hrvatskoga jezika
Urednik/ci
Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja ; Požgaj-Hadži, Vesna
Izdavač
Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2008
Raspon stranica
30-41
ISBN
978-953-99326-6-2
Ključne riječi
osnovna škola, pisani sastavak, jezična odstupanja, grafemska odstupanja, standardni književni jezik
(primary school, essay, language related mistakes, graphemic deviations, standard language)
Sažetak
U radu se govori o nekim jezičnim (gramatičkim, pravopisnim, stilskim) i nekim grafemskim pogrješkama (duktusu, morfologiji, disgrafiji) u sastavcima učenika prvog razreda. Istraživanje na uzorku od 389 učenika prvog razreda osnovnih škola u Karlovcu pokazalo je da je najviše morfoloških odstupanja, a zatim gramatičkih. Prosjek odstupanja je 17 riječi po učeniku, što u prosjeku napisanih riječi iznosi 41%. Dakle, od ukupno napisanih riječi, točno je napisano 59 %. Analiza rezultata prema spolu pokazala je da se učenici prvih razreda osnovnih karlovačkih škola statistički značajno razlikuju u odstupanjima od standardnog hrvatskog jezika prilikom pisanja sastavka pri istoj motivaciji. Prosječan broj odstupanja koje su producirali dječaci statistički je značajno veći od prosječnog broja odstupanja koje su producirale djevojčice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Ante Bežen
(autor)