Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 332465

Korištenje informacijskih tehnologija na hrvatskim visokim učilištima: longitudinalna studija


Badurina, Boris
Korištenje informacijskih tehnologija na hrvatskim visokim učilištima: longitudinalna studija, 2007., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 332465 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Korištenje informacijskih tehnologija na hrvatskim visokim učilištima: longitudinalna studija
(Use of information technology in Croatian Higher Education. Longitudinal study.)

Autori
Badurina, Boris

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
19.07

Godina
2007

Stranica
104

Mentor
Jelušić, Srećko

Ključne riječi
informacijska tehnologija; informacijska pismenost; računalna pismenost; visoka
(information technology; information literacy; computer literacy; higher education;)

Sažetak
Znanstveno-nastavni rad na suvremenim sveučilištima gotovo je nemoguć bez korištenja informacijske tehnologije. Istraživanje provedeno 1999. godine pokazalo je stupanj korištenja informacijskih tehnologija na hrvatskim visokim učilištima, a cilj ovog rada bio je istražiti stanje na Sveučilištu J.J.Strossmayera u Osijeku sedam godina kasnije i ispitati količinu i smjer promijene u korištenju informacijskih tehnologija u proteklom razdoblju. Osnovna je hipoteza bila je da se nove tehnologije koriste u značajno većoj mjeri nego što je to bio slučaj prije sedam godina, te da je korištenje nove tehnologije izravno povezano s ulaganjima u opremu i edukaciju nastavnika. Istraživanje je provedeno jednakom tehnologijom što je omogućilo izravnu usporedbu rezultata. Rezultati su očekivano pokazali da se informacijske tehnologije koriste značajno više nego u vremenu prvog istraživanja i da je najveća promjena u segmentu korištenja tehnologije u nastavi za razliku od segmenta znanstveno-istraživačkog rada. Osim toga znatno se povećalo korištenje mrežnih izvora što je razumljivo zbog naglog razvoja i širenja sadržaja dostupnih internetom. Najznačajniji rezultat dobiven istraživanjem je potvrda promjena stavova prema informacijskoj tehnologiji odnosno dubljem utjecaju tehnologije na svakodnevni život i jasno izražavanje potreba za institucionalnom podrškom čime se potvrđuje osnovna hipoteza. Nastavnici ne samo da u većoj mjeri prihvaćaju nove tehnologije nego i očekuju potporu svoje ustanove u daljnjoj implementaciji. Ovime se na hrvatskom primjeru u velikoj mjeri potvrđuje CITSCAPES model informatiziranosti u stanova što omogućuje kako daljnje predviđanje razvoja tako i postavljanje smjernica ustanovama u procesu razvoja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
122-1221210-0759 - Vrednovanje knjižničnih službi i usluga: akademske i narodne knjižnice (Petr Balog, Kornelija, MZOS ) ( CroRIS)
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Srećko Jelušić (mentor)

Avatar Url Boris Badurina (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Badurina, Boris
Korištenje informacijskih tehnologija na hrvatskim visokim učilištima: longitudinalna studija, 2007., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Badurina, B. (2007) 'Korištenje informacijskih tehnologija na hrvatskim visokim učilištima: longitudinalna studija', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Badurina, Boris}, year = {2007}, pages = {104}, keywords = {informacijska tehnologija, informacijska pismenost, ra\v{c}unalna pismenost, visoka}, title = {Kori\v{s}tenje informacijskih tehnologija na hrvatskim visokim u\v{c}ili\v{s}tima: longitudinalna studija}, keyword = {informacijska tehnologija, informacijska pismenost, ra\v{c}unalna pismenost, visoka}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Badurina, Boris}, year = {2007}, pages = {104}, keywords = {information technology, information literacy, computer literacy, higher education, }, title = {Use of information technology in Croatian Higher Education. Longitudinal study.}, keyword = {information technology, information literacy, computer literacy, higher education, }, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font