Pregled bibliografske jedinice broj: 332465
Korištenje informacijskih tehnologija na hrvatskim visokim učilištima: longitudinalna studija
Korištenje informacijskih tehnologija na hrvatskim visokim učilištima: longitudinalna studija, 2007., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 332465 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korištenje informacijskih tehnologija na hrvatskim visokim učilištima: longitudinalna studija
(Use of information technology in Croatian Higher Education. Longitudinal study.)
Autori
Badurina, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.07
Godina
2007
Stranica
104
Mentor
Jelušić, Srećko
Ključne riječi
informacijska tehnologija; informacijska pismenost; računalna pismenost; visoka
(information technology; information literacy; computer literacy; higher education;)
Sažetak
Znanstveno-nastavni rad na suvremenim sveučilištima gotovo je nemoguć bez korištenja informacijske tehnologije. Istraživanje provedeno 1999. godine pokazalo je stupanj korištenja informacijskih tehnologija na hrvatskim visokim učilištima, a cilj ovog rada bio je istražiti stanje na Sveučilištu J.J.Strossmayera u Osijeku sedam godina kasnije i ispitati količinu i smjer promijene u korištenju informacijskih tehnologija u proteklom razdoblju. Osnovna je hipoteza bila je da se nove tehnologije koriste u značajno većoj mjeri nego što je to bio slučaj prije sedam godina, te da je korištenje nove tehnologije izravno povezano s ulaganjima u opremu i edukaciju nastavnika. Istraživanje je provedeno jednakom tehnologijom što je omogućilo izravnu usporedbu rezultata. Rezultati su očekivano pokazali da se informacijske tehnologije koriste značajno više nego u vremenu prvog istraživanja i da je najveća promjena u segmentu korištenja tehnologije u nastavi za razliku od segmenta znanstveno-istraživačkog rada. Osim toga znatno se povećalo korištenje mrežnih izvora što je razumljivo zbog naglog razvoja i širenja sadržaja dostupnih internetom. Najznačajniji rezultat dobiven istraživanjem je potvrda promjena stavova prema informacijskoj tehnologiji odnosno dubljem utjecaju tehnologije na svakodnevni život i jasno izražavanje potreba za institucionalnom podrškom čime se potvrđuje osnovna hipoteza. Nastavnici ne samo da u većoj mjeri prihvaćaju nove tehnologije nego i očekuju potporu svoje ustanove u daljnjoj implementaciji. Ovime se na hrvatskom primjeru u velikoj mjeri potvrđuje CITSCAPES model informatiziranosti u stanova što omogućuje kako daljnje predviđanje razvoja tako i postavljanje smjernica ustanovama u procesu razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
122-1221210-0759 - Vrednovanje knjižničnih službi i usluga: akademske i narodne knjižnice (Petr Balog, Kornelija, MZOS ) ( CroRIS)
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb