Pregled bibliografske jedinice broj: 332427
Nacionalni obrazovni standard - instrument kontroliranja učinkovitosti obrazovnog sustava, unapređivanja kvalitete nastave ili standardiziranja razvoja osobnosti?
Nacionalni obrazovni standard - instrument kontroliranja učinkovitosti obrazovnog sustava, unapređivanja kvalitete nastave ili standardiziranja razvoja osobnosti? // Pedagogijska istraživanja, 4 (2007), 1; 25-41 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 332427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nacionalni obrazovni standard - instrument kontroliranja učinkovitosti obrazovnog sustava, unapređivanja kvalitete nastave ili standardiziranja razvoja osobnosti?
(National Education Standars - an Instrument for the Education System Efficiency Control, an Improvement of the Quality of Teaching or Standardisation of Personality Development?)
Autori
Bašić, Slavica
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 4
(2007), 1;
25-41
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
obrazovni standardi; standardizacija obrazovanja; kompetencije; kvaliteta nastave; testiranje; kritika obrazovnih standarda
(education standards; standardisation of education; competence; quality of teaching; testing; criticism of education standards)
Sažetak
U radu se polazi od analize značenja oksimorona ''obrazovni standardi'' kojim se želi skrenuti pozornost na novi tip standarda, koji se razlikuju od dosadašnjih pedagoških standarda prema tome što se odnose na izlaz (output) i u nacionalnom okviru preciziraju kako taj izlaz treba izgledati (modeli kompetencija, test-zadaci). Kritičko je razmatranje koncepta obrazovnih standarda poduzeto u namjeri da se pokrene stručno-pedagoška rasprava o tome vodi li ovaj način koncipiranja odgojno-obrazovnih ciljeva do nove kulture učenja i podučavanja ili obrazovni sustav vodi prema racionalno planiranom poduzetništvu, apsolutiziranju određenih formi tehnološki osigurane nastave i duhovnog osiromašivanja učenika. Namjera nije osporiti potrebu postavljanja (i provjeravanja) standarda u području obrazovanja, nego problematizirati standarde učeničkih postignuća (output paradigmu) kao ekonomsko-funkcionalistički instrument kontrole učinkovitosti sustava i istaknuti (još uvijek bezglasnu) pedagošku perspektivu u smislu standarda uvjeta školskog učenja, standarda pedagoškog djelovanja, standarda okvirnih školskih, odnosno standarda sustavnih uvjeta. Osnovna misao tih standarda je da uvjete i oblike školskog rada i učenja treba smisleno, planski poboljšati, pri čemu će se investirati u školske materijalne uvjete, kvalitetu iskustava učenja, kao i u samoobrazovanje i samoorganizirano učenje, posebno učitelja (nastavnika, profesora) kao osnovnog agensa svih reformi obrazovnog sustava i sukreatora nove nastavne kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Slavica Bašić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts