Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 332427

Nacionalni obrazovni standard - instrument kontroliranja učinkovitosti obrazovnog sustava, unapređivanja kvalitete nastave ili standardiziranja razvoja osobnosti?


Bašić, Slavica
Nacionalni obrazovni standard - instrument kontroliranja učinkovitosti obrazovnog sustava, unapređivanja kvalitete nastave ili standardiziranja razvoja osobnosti? // Pedagogijska istraživanja, 4 (2007), 1; 25-41 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 332427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nacionalni obrazovni standard - instrument kontroliranja učinkovitosti obrazovnog sustava, unapređivanja kvalitete nastave ili standardiziranja razvoja osobnosti?
(National Education Standars - an Instrument for the Education System Efficiency Control, an Improvement of the Quality of Teaching or Standardisation of Personality Development?)

Autori
Bašić, Slavica

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 4 (2007), 1; 25-41

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
obrazovni standardi; standardizacija obrazovanja; kompetencije; kvaliteta nastave; testiranje; kritika obrazovnih standarda
(education standards; standardisation of education; competence; quality of teaching; testing; criticism of education standards)

Sažetak
U radu se polazi od analize značenja oksimorona ''obrazovni standardi'' kojim se želi skrenuti pozornost na novi tip standarda, koji se razlikuju od dosadašnjih pedagoških standarda prema tome što se odnose na izlaz (output) i u nacionalnom okviru preciziraju kako taj izlaz treba izgledati (modeli kompetencija, test-zadaci). Kritičko je razmatranje koncepta obrazovnih standarda poduzeto u namjeri da se pokrene stručno-pedagoška rasprava o tome vodi li ovaj način koncipiranja odgojno-obrazovnih ciljeva do nove kulture učenja i podučavanja ili obrazovni sustav vodi prema racionalno planiranom poduzetništvu, apsolutiziranju određenih formi tehnološki osigurane nastave i duhovnog osiromašivanja učenika. Namjera nije osporiti potrebu postavljanja (i provjeravanja) standarda u području obrazovanja, nego problematizirati standarde učeničkih postignuća (output paradigmu) kao ekonomsko-funkcionalistički instrument kontrole učinkovitosti sustava i istaknuti (još uvijek bezglasnu) pedagošku perspektivu u smislu standarda uvjeta školskog učenja, standarda pedagoškog djelovanja, standarda okvirnih školskih, odnosno standarda sustavnih uvjeta. Osnovna misao tih standarda je da uvjete i oblike školskog rada i učenja treba smisleno, planski poboljšati, pri čemu će se investirati u školske materijalne uvjete, kvalitetu iskustava učenja, kao i u samoobrazovanje i samoorganizirano učenje, posebno učitelja (nastavnika, profesora) kao osnovnog agensa svih reformi obrazovnog sustava i sukreatora nove nastavne kulture.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Slavica Bašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bašić, Slavica
Nacionalni obrazovni standard - instrument kontroliranja učinkovitosti obrazovnog sustava, unapređivanja kvalitete nastave ili standardiziranja razvoja osobnosti? // Pedagogijska istraživanja, 4 (2007), 1; 25-41 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Bašić, S. (2007) Nacionalni obrazovni standard - instrument kontroliranja učinkovitosti obrazovnog sustava, unapređivanja kvalitete nastave ili standardiziranja razvoja osobnosti?. Pedagogijska istraživanja, 4 (1), 25-41.
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {2007}, pages = {25-41}, keywords = {obrazovni standardi, standardizacija obrazovanja, kompetencije, kvaliteta nastave, testiranje, kritika obrazovnih standarda}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {4}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Nacionalni obrazovni standard - instrument kontroliranja u\v{c}inkovitosti obrazovnog sustava, unapre\djivanja kvalitete nastave ili standardiziranja razvoja osobnosti?}, keyword = {obrazovni standardi, standardizacija obrazovanja, kompetencije, kvaliteta nastave, testiranje, kritika obrazovnih standarda} }
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {2007}, pages = {25-41}, keywords = {education standards, standardisation of education, competence, quality of teaching, testing, criticism of education standards}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {4}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {National Education Standars - an Instrument for the Education System Efficiency Control, an Improvement of the Quality of Teaching or Standardisation of Personality Development?}, keyword = {education standards, standardisation of education, competence, quality of teaching, testing, criticism of education standards} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font