Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 332407

Uloga knjižnice u integraciji djece s disleksijom


Lončar, Nada
Uloga knjižnice u integraciji djece s disleksijom, 2008., diplomski rad, Odjel za knjižničarstvo, Zadar


CROSBI ID: 332407 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga knjižnice u integraciji djece s disleksijom
(The role of libraries in the inclusion of children with dyslexia)

Autori
Lončar, Nada

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Odjel za knjižničarstvo

Mjesto
Zadar

Datum
19.02

Godina
2008

Stranica
52

Mentor
Jelušić, Srećko

Ključne riječi
disleksija; pravo na informaciju; integracija; školske knjižnice; aktivnosti integracije
(dyslexia; the right to information; inclusion; school libraries; activities on inclusion)

Sažetak
U ovom radu govori se o disleksiji kao poremećaju čitanja koji otežava pristup informacijama. Zbog teškoća čitanja, osobe s disleksijom nedovoljno koriste knjižnične usluge. Dobra edukacija o samoj disleksiji je nužna u rješavanju problema te je stoga dat pregled tipova, uzroka i simptoma disleksije. Poremećaj može, ukoliko se na vrijeme ne uoči i ne poduzme odgovarajuća terapija, izazvati brojne posljedice: obrazovne, psihološke i sociološke. U organizaciju pomoći trebaju se, uz roditelje, uključiti stručnjaci raznih profila, među kojima i knjižničari. Knjižnice, osobito školske, su najpozvanije da djecu s disleksijom integriraju u knjižnične usluge. U duhu tih nastojanja bit će govora što smo do sada napravili u osvješćivanju o samom problemu, te o tome što još treba poduzeti u duhu IFLA-inih Smjernica za pružanje usluga osobama koje pate od disleksije i IFLA-inih Smjernica za građu laganu za čitanje. Pred knjižnice se stavlja obveza poduzimanja napora kako bi se osobe s disleksijom što uspješnije integrirale u društveni i informacijski sustav. Naglašena je zadaća integracije koju u svom poslanju imaju školske knjižnice te je navedeno nekoliko mogućih programa i aktivnosti koje pridonose uspješnom uključivanju osoba s disleksijom u knjižnične usluge.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Srećko Jelušić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lončar, Nada
Uloga knjižnice u integraciji djece s disleksijom, 2008., diplomski rad, Odjel za knjižničarstvo, Zadar
Lončar, N. (2008) 'Uloga knjižnice u integraciji djece s disleksijom', diplomski rad, Odjel za knjižničarstvo, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Lon\v{c}ar, Nada}, year = {2008}, pages = {52}, keywords = {disleksija, pravo na informaciju, integracija, \v{s}kolske knji\v{z}nice, aktivnosti integracije}, title = {Uloga knji\v{z}nice u integraciji djece s disleksijom}, keyword = {disleksija, pravo na informaciju, integracija, \v{s}kolske knji\v{z}nice, aktivnosti integracije}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Lon\v{c}ar, Nada}, year = {2008}, pages = {52}, keywords = {dyslexia, the right to information, inclusion, school libraries, activities on inclusion}, title = {The role of libraries in the inclusion of children with dyslexia}, keyword = {dyslexia, the right to information, inclusion, school libraries, activities on inclusion}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font