Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 330989

Segmentiranje tržišta temeljeno na stavovima o etnocentrizmu


Horvat, Jasna; Orešković, Biserka; Forjan, Josipa
Segmentiranje tržišta temeljeno na stavovima o etnocentrizmu // Ekonomski vjesnik, 1 i 2 (2005), 59-66 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 330989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Segmentiranje tržišta temeljeno na stavovima o etnocentrizmu
(Market segmentation based on ethnocentrism attitude)

Autori
Horvat, Jasna ; Orešković, Biserka ; Forjan, Josipa

Izvornik
Ekonomski vjesnik (0353-359X) 1 i 2 (2005); 59-66

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
potrošački etnocentrizam ; mjerni instrument ; multivariatna statistika ; potrošački segmenti
(consumer ethnocentrism ; measurement instrument ; multivariate statistics ; consumer segment)

Sažetak
Istraživanje o sklonostima pri kupnji domaćih proizvoda orijentiralo se na analiziranje stavova domaćih potrošača o proizvodima široke potrošnje. Kako je "domaći kupac" iznimno širok pojam, istraživanjem o sklonostima pri kupnji domaćih proizvoda široke potrošnje analiziran je isključivo segment ženske, urbane populacije. Pri postupcima planiranja istraživanja, krenulo se od promišljanja pojma "etnocentrizam" i promatranja domaćeg proizvoda kao specifičnog segmenta ponude na globalnom tržištu. Usmjerenost na analizu stavova prema domaćim proizvodima bila je dvojaka: varijablama konstruiranim u upitniku mjerili su se stavovi žena potrošača ne samo o potrošačkom etnocentrizmu, nego i o potrošačkom ponašanju. Nakon provedene deskriptivne statističke analize, metodama multivariatne statistike (faktorska i klaster analiza) testirani su kreirani mjerni instrumenti (faktorska analiza), a potom je, na temelju konačne inačice mjernoga instrumenta provedeno segmentiranje populacije (klaster analizom) i opisivanje detektiranih segmenata. Faktorskom analizom izdvojena su dva faktora, od kojih prvi faktor (faktor potrošačkog etnocentrizma) bilježi i visok Cronbach's alpha (0, 8621) koeficijent. Klastriranjem su izdvojena tri klastera žena potrošača, te je detaljno komentirana razlika u potrošačkim i etnocentrističkim stavovima svakog od izdvojenih klastera.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0010016

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Biserka Orešković (autor)

Avatar Url Jasna Horvat (autor)

Avatar Url Josipa Forjan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Horvat, Jasna; Orešković, Biserka; Forjan, Josipa
Segmentiranje tržišta temeljeno na stavovima o etnocentrizmu // Ekonomski vjesnik, 1 i 2 (2005), 59-66 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Horvat, J., Orešković, B. & Forjan, J. (2005) Segmentiranje tržišta temeljeno na stavovima o etnocentrizmu. Ekonomski vjesnik, 1 i 2, 59-66.
@article{article, author = {Horvat, Jasna and Ore\v{s}kovi\'{c}, Biserka and Forjan, Josipa}, year = {2005}, pages = {59-66}, keywords = {potro\v{s}a\v{c}ki etnocentrizam, mjerni instrument, multivariatna statistika, potro\v{s}a\v{c}ki segmenti}, journal = {Ekonomski vjesnik}, volume = {1 i 2}, issn = {0353-359X}, title = {Segmentiranje tr\v{z}i\v{s}ta temeljeno na stavovima o etnocentrizmu}, keyword = {potro\v{s}a\v{c}ki etnocentrizam, mjerni instrument, multivariatna statistika, potro\v{s}a\v{c}ki segmenti} }
@article{article, author = {Horvat, Jasna and Ore\v{s}kovi\'{c}, Biserka and Forjan, Josipa}, year = {2005}, pages = {59-66}, keywords = {consumer ethnocentrism, measurement instrument, multivariate statistics, consumer segment}, journal = {Ekonomski vjesnik}, volume = {1 i 2}, issn = {0353-359X}, title = {Market segmentation based on ethnocentrism attitude}, keyword = {consumer ethnocentrism, measurement instrument, multivariate statistics, consumer segment} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • CAB Abstracts
  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font