Pregled bibliografske jedinice broj: 330989
Segmentiranje tržišta temeljeno na stavovima o etnocentrizmu
Segmentiranje tržišta temeljeno na stavovima o etnocentrizmu // Ekonomski vjesnik, 1 i 2 (2005), 59-66 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 330989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Segmentiranje tržišta temeljeno na stavovima o etnocentrizmu
(Market segmentation based on ethnocentrism attitude)
Autori
Horvat, Jasna ; Orešković, Biserka ; Forjan, Josipa
Izvornik
Ekonomski vjesnik (0353-359X) 1 i 2
(2005);
59-66
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
potrošački etnocentrizam ; mjerni instrument ; multivariatna statistika ; potrošački segmenti
(consumer ethnocentrism ; measurement instrument ; multivariate statistics ; consumer segment)
Sažetak
Istraživanje o sklonostima pri kupnji domaćih proizvoda orijentiralo se na analiziranje stavova domaćih potrošača o proizvodima široke potrošnje. Kako je "domaći kupac" iznimno širok pojam, istraživanjem o sklonostima pri kupnji domaćih proizvoda široke potrošnje analiziran je isključivo segment ženske, urbane populacije. Pri postupcima planiranja istraživanja, krenulo se od promišljanja pojma "etnocentrizam" i promatranja domaćeg proizvoda kao specifičnog segmenta ponude na globalnom tržištu. Usmjerenost na analizu stavova prema domaćim proizvodima bila je dvojaka: varijablama konstruiranim u upitniku mjerili su se stavovi žena potrošača ne samo o potrošačkom etnocentrizmu, nego i o potrošačkom ponašanju. Nakon provedene deskriptivne statističke analize, metodama multivariatne statistike (faktorska i klaster analiza) testirani su kreirani mjerni instrumenti (faktorska analiza), a potom je, na temelju konačne inačice mjernoga instrumenta provedeno segmentiranje populacije (klaster analizom) i opisivanje detektiranih segmenata. Faktorskom analizom izdvojena su dva faktora, od kojih prvi faktor (faktor potrošačkog etnocentrizma) bilježi i visok Cronbach's alpha (0, 8621) koeficijent. Klastriranjem su izdvojena tri klastera žena potrošača, te je detaljno komentirana razlika u potrošačkim i etnocentrističkim stavovima svakog od izdvojenih klastera.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts
- Sociological Abstracts